Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#47853
Hvad gør jeg galt? O-O

-Jeg har forbundet min laptop til mit Sony KDL-32V4500 via vga porten, og der er fint billede til at surfe på nettet osv. Dog i 1024x768, og jeg kan ikke lige få den til at vise fuld skærm i 16:9. Men det største prolem er, at når jeg starter fx. en DivX film i mediaplayer, vises der ikke noget i mediaplayer på tv'et, men det spiller fint på laptoppens skærm???

Hvordan får jeg film fra min laptop på mit TV?

På forhånd tak

;) Morten
Af Morten_P
#47917
BUMP!

-er der ingen der kan hjælpe her?
Af majbom
#47921
mener at kunne huske noget med "video-overlay" eller lignende der skulle slås til eller fra under egenskaber for skærm, på pc'en. prøv at se om der er noget der, der kunne gøre en forskel.
Af p0peye
#47933
Når jeg vil se film igennem min skærm, skal jeg lige slukke for den bærbare først... Altså sådan at, kun den ene skærm er tændt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#47944
PC'en kan kun vise video på én skærm af gangen, så hvis du har tændt for begge skærme samtidigt, så skal du nok ind i indstillingerne for dit grafikkort og vælge noget ala "Vis video i fuldskærm" - det har netop noget med indstillingen kaldet "Video overlay" at gøre.
Af gke
#47949
Du skal ændre dine indstillinger for primary display. Det er KUN på denne at video vil blive vist, hvis du kører clone/dual mode. Tilgengæld kan du frit vælge hvilket skærm der skal være det primære. Easy done.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#47950
Hvis man benytter "vis video i fuldskærm" så kan du nu altså godt smide video over på den sekundære skærm. Når en video startes, vil du få vist media-playeren og outputtet til den sekundære skærm vil skifte så den napper indholdet fra media-playeren.
Af Morten_P
#47956
Jeg takker ;)

"Desværre" er 32" gået retur til El-giganten, og jeg venter på at de får KDL40-W4500 på lager (B

Men derfor skal laptoppen jo sættes til den kommende skærm alligevel...

;) Morten