Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ivandahl
#47663
Hmm kan se at der enkelte steder bliver solgt denne model, men kan ikke finde noget om den på lge.com :s

Hvad er forskellen 50pg7000 og 50pg7500 ??
Af Hjorten
#47752
ivandahl skrev:Hmm kan se at der enkelte steder bliver solgt denne model, men kan ikke finde noget om den på lge.com :s

Hvad er forskellen 50pg7000 og 50pg7500 ??
pg7500 har MPEG4 decoder på DVB-T modtageren. Det er forskellen.. Så hvis du bruger antenne til HD kanaler skal du vælge PG7500..
PG7500 er vist ikke kommet ud på det danske marked endnu (modsat PG7000)?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#47754
MPEG4 er ikke kun til HD. DVB-t nettet overgår til MPEG4 formatet, men det bliver det til HD af ;)
Af ivandahl
#47757
hej hjorten hvor fandt du data om pg7500 ?
og ved du om den har sd-kortlæser

mpeg 4 ved jeg ikke lige hvor meget jeg får brug for da jeg regner med snart at overgå til "net-tv" fra energimidt, men det ville da være et + at den understøtter mpeg4 hvis jeg skulle blive træt af min udbyder

har set et udemærket tilbud på pg7500 ved viva (godt nok importvare)

mvh ivan

edit- LG vinder i mine øjne pga. design og det skulle være en udemærket skærm til prisen ;)
Af Hjorten
#47764
ivandahl skrev:hej hjorten hvor fandt du data om pg7500 ?
og ved du om den har sd-kortlæser

mpeg 4 ved jeg ikke lige hvor meget jeg får brug for da jeg regner med snart at overgå til "net-tv" fra energimidt, men det ville da være et + at den understøtter mpeg4 hvis jeg skulle blive træt af min udbyder

har set et udemærket tilbud på pg7500 ved viva (godt nok importvare)

mvh ivan

edit- LG vinder i mine øjne pga. design og det skulle være en udemærket skærm til prisen ;)
Ja, har også set Viva. Lyder næsten for godt til at også at være godt med det tilbud de har. Kan du smide et link, jeg har mistet mit bookmark.

Jeg kan ikke huske hvor jeg så det med PG7500, men jeg er sikker på vores fælles ven google har noget at sige til det. Snakkede også lidt med LG efterfølgende (de havde selvfølgelig vanen tro en idiot af en sælger der mente at PG7000 selvfølgelig også havde MPEG4, men kom dog til at snakke med en der rent faktisk vidste noget).

PG7x000 har ikke SD-kort læser, men USB(2) og understøtter jpeg (og MP3), så de kan vise billeder via en kortlæser.
Det var også et af mine krav til nyt TV, og en af undskyldninger for mig til ikke at vælge Pioneer (selv om alle selvfølgelig ved den reelle undskyldning, nemlig prisen)..

Jeg er enig i det med et godt TV til prisen, men sort-niveauet er lidt noget lort på LG'erne, sammenlignet med Panasonic og Pioneer.. Ved godt at sort niveau langt fra er det eneste der gør et godt tv, men det er trods alt en relativ stor del af det...
Af ivandahl
#47766
her er linket http://www.vivashopping.dk/

tja som jeg læser det er sortniveauet ikke dårligt - bare ikke helt så godt som de andre mærker du nævner ;)

google er ikke min ven - bruger sjældent den crappy reklamemaskine ;) holder mig sædvanligvis til yahoo, men tror da lige jeg slår et slaw forbi[/url]
Af Hjorten
#47940
ivandahl skrev:
har set et udemærket tilbud på pg7500 ved viva (godt nok importvare)
Det betyder at du ikke kan få undertekster på SD kanaler og at tekst tv ikke vil virke. Det var i hvert fald hvad jeg fik fortalt..

Har forøvrigt hørt at LG ikke kan levere PG7000 (både 50 og 60 tommer) før i 2009 i Danmark. Nogen der kan bekræftige det?