Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Thomcat
#47733
Zymilof skrev:Man kan få et PZ80 i Panasonic center for 10K og så melde sig ind i dengseklubben hos Panasonic. Er det i virkeligheden ikke en bedre deal?

I øvrigt var jeg så i Sommer Panasonic center i dag, hvor jeg så de forskellige modeller 'live'.

Designet på PZ85 er sgu helt til grin imo. Det ligner ikke noget der er designet for nyligt. PZ800 er rigtig flot og PZ80 er en pæn mellemting. Jeg havde regnet med at købe et 85, men det er sgu for grimt ;o(
PZ80 fåes til 8849 mens pz800 koster 12.868 kr. og PZ85 fåes til 9575kr (alle priser plus ca 300 i porto)

kig på http://hifipriser.dk


og tak til Yak for at svare på mit spørgsmål også. Det lettede lidt at vide at tv´et kan det. Det med den seperate box er ok.
Af Zymilof
#47735
Thomcat skrev:
Zymilof skrev:Man kan få et PZ80 i Panasonic center for 10K og så melde sig ind i dengseklubben hos Panasonic. Er det i virkeligheden ikke en bedre deal?

I øvrigt var jeg så i Sommer Panasonic center i dag, hvor jeg så de forskellige modeller 'live'.

Designet på PZ85 er sgu helt til grin imo. Det ligner ikke noget der er designet for nyligt. PZ800 er rigtig flot og PZ80 er en pæn mellemting. Jeg havde regnet med at købe et 85, men det er sgu for grimt ;o(
PZ80 fåes til 8849 mens pz800 koster 12.868 kr. og PZ85 fåes til 9575kr (alle priser plus ca 300 i porto)

kig på http://hifipriser.dk


og tak til Yak for at svare på mit spørgsmål også. Det lettede lidt at vide at tv´et kan det. Det med den seperate box er ok.
Ja ok....man sparer 1150 kr. på et pz80 - for det får man så 0-fejl pixelgaranti + 30 måneders garanti via panasonic's dengseklub.

Så er det lidt svært at se den store fordel i et netkøb imo., men det er jo en smagssag ;o)
Af Thomcat
#47755
Zymilof skrev:
Thomcat skrev:
Zymilof skrev:Man kan få et PZ80 i Panasonic center for 10K og så melde sig ind i dengseklubben hos Panasonic. Er det i virkeligheden ikke en bedre deal?

I øvrigt var jeg så i Sommer Panasonic center i dag, hvor jeg så de forskellige modeller 'live'.

Designet på PZ85 er sgu helt til grin imo. Det ligner ikke noget der er designet for nyligt. PZ800 er rigtig flot og PZ80 er en pæn mellemting. Jeg havde regnet med at købe et 85, men det er sgu for grimt ;o(
PZ80 fåes til 8849 mens pz800 koster 12.868 kr. og PZ85 fåes til 9575kr (alle priser plus ca 300 i porto)

kig på http://hifipriser.dk


og tak til Yak for at svare på mit spørgsmål også. Det lettede lidt at vide at tv´et kan det. Det med den seperate box er ok.
Ja ok....man sparer 1150 kr. på et pz80 - for det får man så 0-fejl pixelgaranti + 30 måneders garanti via panasonic's dengseklub.

Så er det lidt svært at se den store fordel i et netkøb imo., men det er jo en smagssag ;o)
0-fejl pixelgaranti får du jo inddirekte ved onlinekøb - simpelthen fordi du kan ophæve købet de første 14 dage. Hos cinemagic tilkøbes 4 års udvidet garanti for 999kr.

Det indeholder så 100 % pixelgaranti og en masse andet:

Med 4 års udvidet garanti og service får du:

* 4 års fuld garanti og service på din hjemmeadresse
* 100 % pixel garanti i hele perioden
* Burn-in garanti i hele perioden
* Ingen selvrisiko
* Nyt tilsvarende produkt ved totalskade

Forsikringen dækker udgifter til reparationer, reservedele og arbejdsløn, funktionsfejl, transport og låne tv.



Men ja forskellen er ikke ret stor hvis man joiner klubben.
Af Zymilof
#47759
Thomcat skrev:
Zymilof skrev:
Thomcat skrev: PZ80 fåes til 8849 mens pz800 koster 12.868 kr. og PZ85 fåes til 9575kr (alle priser plus ca 300 i porto)

kig på http://hifipriser.dk


og tak til Yak for at svare på mit spørgsmål også. Det lettede lidt at vide at tv´et kan det. Det med den seperate box er ok.
Ja ok....man sparer 1150 kr. på et pz80 - for det får man så 0-fejl pixelgaranti + 30 måneders garanti via panasonic's dengseklub.

Så er det lidt svært at se den store fordel i et netkøb imo., men det er jo en smagssag ;o)
0-fejl pixelgaranti får du jo inddirekte ved onlinekøb - simpelthen fordi du kan ophæve købet de første 14 dage. Hos cinemagic tilkøbes 4 års udvidet garanti for 999kr.

Det indeholder så 100 % pixelgaranti og en masse andet:

Med 4 års udvidet garanti og service får du:

* 4 års fuld garanti og service på din hjemmeadresse
* 100 % pixel garanti i hele perioden
* Burn-in garanti i hele perioden
* Ingen selvrisiko
* Nyt tilsvarende produkt ved totalskade

Forsikringen dækker udgifter til reparationer, reservedele og arbejdsløn, funktionsfejl, transport og låne tv.



Men ja forskellen er ikke ret stor hvis man joiner klubben.
En detalje.....er der forskellige modeller af fx. 42PZ80? Den jeg så i Panasonic center havde blank ramme og den på siden hos Cinemagic er mat. Hvordan kan det være?

Sjovt nok er Cinemagic dyrere end panacenter, hvis man går op i 46"....

Jeg kan ikke vælge mellem 42 og 46 lige nu. Prisforskellen er kun godt 1000 kr. og måske er 46 lidt vildt, når man sidder 3 m fra.
Brugeravatar
Af kthomsen
#47765
Hvis du er i tvivl om 42" eller 46" på 3m afstand, så vælg 46". 8)

Hvis du har digi signal og HD eller Blue-ray så virker 42" i 3m afstand stort den første uge, men efter 1 måned med 42" ønsker du, at du havde valgt 46" eller 50"!
Af Zymilof
#47769
:D

Det er også det jeg frygter lidt, men på den anden side kommer jeg direkte fra et gammeldags 25". Anyway......du har nok ret :)
Af CThomsen
#47958
Zymilof skrev:...
Jeg kan ikke vælge mellem 42 og 46 lige nu. Prisforskellen er kun godt 1000 kr. og måske er 46 lidt vildt, når man sidder 3 m fra.
1000 kr.!? Jeg overvejer også at købe et Panasonic TV i samme størrelsesområde. Jeg synes dog ikke jeg har kunnet finde den 46" til meget under 12k - altså 3k fra de ca. 9k på 42". Hvor finder du den så billig?

Med hensyn til størrelsen af skærmen på den afstand, så bør du vælge et "stort" TV hvis du vil have maks. ud af HD materiale. Se evt. artiklen: Hvor stort skal dit TV være?
Af Zymilof
#48021
Jeg snakkede med en ung fyr i sommer på roskildevej. Han sagde at prisen var 11K for 42 og 12k for 46. Han vil gerne snake pris.

Jeg endte selv med at købe et 42 + forsikring (rigeligt stort til min stue...og lidt til) hos cinemagic . Bestilte det den om aftenen og det kom næste dag.
Af CThomsen
#48054
Aha, ok. Ja, jeg regner også med at købe en 42" hos CineMagic til de ca. 8,5k. Jeg kan ikke se det er prisen værd at få en 46" for 3k mere.
Af Ziggy Starman
#48055
Jeg var også hooked på en 46PZ80, men efter at have set alle tre størrelser i en butik blev det alligevel 50" versionen - hellere lige lidt for stort end den lille smule for småt. :)
Af Zymilof
#48078
Jeg endte med 42PZ80 - når det er tændt er det fint fra 3-3,5 m....men når det er slukket er det fandme et stort og dominerende møbel :)

Jeg er vildt tilfreds med købet hos cinemagic + garanti.

Eneste anke er, at det bliver lidt 'fluffy' ved fodboldkampe, hvor farverne nogle gange er ret ekstreme. Til alt andet er det et kongefjernsyn.

Tak til Flatpanels.dk for et site, der kan give et godt og hurtigt overblik. I er alle pengene værd...........nå ja, det er gratis.....endnu bedre :D :) :s
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#48079
har du forsøgt at indstille TVet med de settings Rasmus foreslår til PZ85? Det er stort set de samme features med undtagelse af IFC.
Af Zymilof
#48080
Ja, jeg har de settings p.t., for at se hvordan de er.

Det er kun dele af fodboldkampe, hvor det ikke er super. Det er når kameraet zoomer ud og man ser store dele af banen (spillere og bold er små) med meget bevægelse. Så snart de zoomer lidt mere ind og der kun er få spillere i billedet, er det knivskarpt.

Til alt andet, er det som sagt, fantastisk ;o)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#48081
En stor del af skylden skal nok skydes på signalet, hvis du har en analog modtagelse. Fladskærme er af natur ikke beregnet til at vise interlaced analoge signaler.