Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af joejoe
#47600
Jeg skal finde et full Hd plasma til en ven..
Vi har disse to i sigte, kan se at Pz80 kun kører i 60 Hertz, vil det være skidt hvis man ser sport? og vil et evt px80 være bedre end Pz80?
På forhånd tak.
Mvh Jonas
Af Consulten
#47610
For det første er PX80 ikke et FullHD panel.

PZ80 (og 85) giver et noget bedre billede med alle signalkilder end PX80.

Har selv et PZ85 og er fantastisk tilfreds med dette valg.
Af prebenh
#47612
Hej

Hvorfor kigger du ikke på PZ85 i stedet for PZ80! PZ85 har i hvert fald 100Hz double scan og koster vist ca. det samme!
Af telum
#47647
læs testen af pz85 herinde. Den beskriver forskellen mellem 80 og 85. Konklusionen er, at den funktion pz85 har ikke kun er til det gode og ofte vil man nok slå den fra, selvom det selvfølgelig er lidt en smagssag.

Prisen kan variere, men synes ofte der er ca. 2000kr. forskel, så helt ligegyldigt er det ikke.
Af Turbo
#47662
...
Senest rettet af Turbo 11. feb 2009, 12:12, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#47664
De fleste plasma TV kører ved 100 Hz, men det må ikke forveksles med den 100 Hz funktion der normalt klistres på LCD TV hvor der samtidigt er noget interpolation involveret. For plasma TV så betyder 100 Hz blot at skærmen opdaterer dobbelt så mange gange med det SAMME BILLEDE ift. 50 Hz, hvor det på et 100 Hz LCD TV betyder at der beregnes et interpoleret billede for hver anden opdatering.

PZ85 har så ydermere det der kaldes IFC (intelligent frame creation) som giver samme effekt som på et 100 Hz LCD TV, men det er altså ikke en feature der normalt følger med 100 Hz på plasma TV - af den grund kan PZ80 godt køre 100 Hz, men har ikke IFC.
Af Thomcat
#47671
Hej så lige denne tråd og sidder faktisk selv og kigger på disse 2 tv.

Eneste jeg er lidt i tvivl om (specielt eftersom mange forretninger nægter at vise andet en HDkanaler på deres fladtv i forretningerne)

Alle de tests jeg har læst af disse tv fokuserer kun på kvaliteten fra hd signaler.

Full HD er et must for mig pga Media portal - men det skal samtidigt kunne vise sport uden slør og grynet i almindelig tv kvalitet.

Kan disse tv det?

Skal bygge både et gamerroom og have et nyt anlæg/tv til stuen. Så budgettet for tv´et ligger vel på ca de 10k. For at jeg ikke skal spare unødigt andre steder.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#47677
Du finder nok ikke et andet TV til 10.000 kr. der kan gøre det bedre. Kvaliteten af dit TV signal er jo også en afgørende faktor - og om det er analogt eller digitalt. På den analoge side vil PZ80/85 gøre et udmærket arbejde, men den mangler den digitale tuner til kabel-TV. Dér må du købe en ekstern boks.
Af joejoe
#47691
Det var os et valg mellem PZ80 og 85 jeg mente..
Jeg er blevet tilbudt et pz80 til 10000 ved en dansk lokal forhandler, har ikke hørt om pz85 men kunne godt forestille mig at det er noget mere dyrt, så tror måske jeg holder mig til Pz80, troede bare ikk det kunne køre 100 Hertz, troede maks var 60..
Brugeravatar
Af kthomsen
#47701
Forslag: Køb PZ80 (du bør alligevel slå IFC fra på PZ85 hvis du har et godt digtalt / HD signal) og brug de sparede penge på en blue-ray afspiller/PS3 og/eller blue-ray film. ;)
Af Jesper09
#47713
Jf. Elgigantens tilbudsavis sælger de i næste uge PZ80'ere til 8.999 kr. (dog står det stadig til 9.999 kr. på deres hjemmeside) - det må da siges, at være et fornuftigt tilbud.

....dog har der tidl. været problemer med, at EG ikke kunne leverer de annoncerede emner, men lad os nu se ::l
Af Zymilof
#47720
Man kan få et PZ80 i Panasonic center for 10K og så melde sig ind i dengseklubben hos Panasonic. Er det i virkeligheden ikke en bedre deal?

I øvrigt var jeg så i Sommer Panasonic center i dag, hvor jeg så de forskellige modeller 'live'.

Designet på PZ85 er sgu helt til grin imo. Det ligner ikke noget der er designet for nyligt. PZ800 er rigtig flot og PZ80 er en pæn mellemting. Jeg havde regnet med at købe et 85, men det er sgu for grimt ;o(
Af Consulten
#47722
Zymilof skrev:Jeg havde regnet med at købe et 85, men det er sgu for grimt ;o(
Det er jo så en smagssag... ;)
Af Zymilof
#47723
Ja bestemt ;o) Jeg blev bare så skuffet over det klodsede design, så det må blive PZ80 i stedet.....

PZ85 ser ok ud på billeder på nettet, men når man ser det live........ :D

Men som du selv skriver....det er en smagssag :p