Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thg
#46544
Jeg har altid fået at vide at plasma tv aldrig må ligges ned, men her idag fik jeg af forhandleren af mit nye plasma tv leveret det liggende ned i papkassen???
Af rusty13
#46548
Nej, et plasma TV bør aldrig ligge ned. Man siger at skærmen dør ved en liggende transport. Det har vist noget med, at den ikke kan klare sin egen vægt. Glaspladen vejer en del.
Hvis dit nye plasma TV ikke fungerer, kunne dette meget vel være skyld i det
Af thg
#46550
Men vil problemet vise sig med det samme, eller kan det godt virke ok nu og så komme fejl pga. det om et stykke tid?

Hvad vil fejlen være? Vil det bare være et dødt tv?
Af Ponduus
#46553
Mit gæt vil være, at glaspladen på en eller anden måde vil knække?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#46557
Det er kun et problem under transport og der vil være kontant afregning mht. fejl i form af en knækket glasplade hvis det går galt. Hvis du derimod ikke har nogen fejl når du modtager skærmen, så kommer de ikke hen af vejen.
Af thg
#46562
Ok. Jamen han leverede den til mig og der så jeg jo hvordan den lå under transporten og det lå helt ned på sidden i kassen.

Men det er altså frontglasset på skærmen som vil være flækket når jeg pakker den op, så er det jo ret nemt at tjekke?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#46563
Ja, det vil være fronten der er flækket.
Brugeravatar
Af radiomand
#46589
Nej Fronten vil ikke være flækket, men glaspladen der sider bagved den hærdet frontplade vil være flækket.
Af thg
#46628
Men det er noget som man nemt opdager ikke?

Jeg har sat tv'et op og set tv på det hele aftenen uden problemer, men det er vel noget man helt klart ville opdage hvis det var ødelagt?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#46635
Jo det er en ret tydelig fysisk fejl i skærmen der fremkommer. Den kan du ikke undgå at se.
Af RomanFanatic
#46816
Fortæl endelig om du akns e noget, jeg vil gerne høre mere om dette med liggende plasma skærme