Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af millos
#46494
Hej alle!

Jeg står og mangler et tv, men har ikke så meget plads, dvs. at jeg vil ha en skærm der kan fungere både som tv, og som en helt alm. PC-monitor, dvs. en go skærm :)

Min computer er en highend, dvs. at jeg spiller alle nyeste spil i højeste opløsning (har et 4870x2 GFX, quad core osv.)

Den eneste løsning jeg har kunne finde, hvori det er der er en decideret computerskærm med indbygget tv tuner har været denne:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices ... Area=produ cts&Soegeord=t260hd

Den har dog et TN-panel samt at den ikke kan vægmonteres. Ydermere har jeg søgt lidt rundt på nettet og fundet både gode og dårlige anmeldelser af den.

Mit spørgsmål er så, om jeg skal købe en go pc-skærm i stedet (fx en dell 2709), og så købe en tv-tuner box ved siden af, og så tilslutte via HDMI? For der er jo rigeligt med indgange på skærmen, plus at den ser skide lækker ud :p

Af tv-tunere, har kigget på denne (var den eneste jeg kunne finde):

http://www.pixmania.com/dk/dk/784069/ar ... -tuner-dvb -160.html

Ellers er den dyrere model fra yousee et alternativ(den med hdmi udgang)

Håber på noget hjælp :)

/Millos
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#46521
Hvis valget står mellem en monitor med indbygget tuner eller en alm. monitor og en ekstern tuner, så ville jeg helt klart vælge det sidste. Der er næsten altid indgået et eller andet kompromis når det kommer til all-in-one skærmene.

Nævnte 2709WFP og en Yousee boks lyder som en god kombination.
Af millos
#46525
ok..

Og man kommer ikke til at støde på nogle problemer hvis man vælger dell-skærmen og så en ekstern tuner? ænker på visning af subtitles, opløsningen på skærmen osv?

Det kommer bare til at køre som et helt alm. tv? :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#46530
Underteksterne står Yousee boksen jo for - skærmen tager bare imod et HDMI signal og aner som sådan ikke hvor det kommer fra. Den viser hvad den får leveret. Skærmen har en menu hvor du kan indstille den til enten at skalere billedet, så det fylder fra kant til kant eller hvor den laver sorte rammer. Du får ikke samme funktionalitet som med et TV, hvor du kan styre zoom mv.
Af millos
#46542
Ok.

Tak for svarene.

Og final question.

Vil du se det som en go investering, nu når jeg ikke har end omkring de 5000 og gøre godt med? :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#46558
Som monitor er det en god investering, men som TV må det nok betragtes som et kompromis. Du får desværre ikke en all-in-one løsning der er god til både TV og monitor. Med en 2709WFP og en Yousee boks, så er du dog gearet til at indkøbe et TV efterfølgende og så blot føre boksen videre i dét setup, så overall er det nok den bedste løsning du har fat i her.
Af millos
#46577
okay...

Men eneste grund til at jeg overvejer en så stor skærm er at den skal fungere som et godt tv, og så samtidig som min pc skærm...

Men jeg kan ikke se, hvilke funktioner jeg kommer til at mangle ved at vælge dell skærmen og så tilslutten en yousee boks ved siden af?

Tekst-tv, men der er vel en eller anden yousee guide i stedet?

Ellers må du godt liste de væsentlige ting op jeg kommer til at mangle i forhold til et alm. tv :)

Hvis du har tiden selvfølgelig.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#46578
Det primære vil nok være skaláren i skærmen, som kan risikere at være underlegen ift. hvad et TV vil levere. Jeg kender ikke til kvaliteten af den skalár der er puttet i 2709 skærmen.

Derudover så er 2709WFP jo i 16:10 formatet, hvilket gør at du ikke får det helt rigtige format når du modtager 16:9 fra boksen. Kombineret med at der ikke er mulighed for zoom i forskellige versioner på monitoren, så kan du altså risikere at billedet ikke altid ser helt korrekt ud.
Af millos
#46584
okay..

hmm, så er der noge at overveje jo :)

Men tak for tiden og svarene!