Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#46441
Hejsa

Jeg er ved at kigge på fladskærm og er nok kommet frem til noget i stil med Phillips 32PFL5403H eller Panasonic 37TH PX80, uden dog at have den store idee om, om de to skærme er sammenlignelige i value for money?

Imidlertid har jeg et lidt specielt forhold, idet jeg pt har den store pakke fra YouSee gratis. YouSee har simpelthen ikke lukket pakken efter den forrige lejer flyttede. Jeg vil selvfølgelig gerne fortsætte med IKKE at betale de 350kr/måned for den store pakke og spørgsmålet er så, hvilken faldskærm jeg skal købe for at kunne bruge det digitale signal fra YouSee, uden at skulle anskaffe en HD-boks?

Min frygt er jo, at hvis jeg lejer en HD-boks gennem YouSee, så finder de ud af jeg er sortseer og lukker mit signal. Ved godt der er lidt dårlig still ikke at betale, men sådan er det nu engang.

Så mit spørgsmål går på, hvilke funktioner skal fladskærmen have for at jeg kan koble den direkte til YouSee kabelTV, uden at skulle anskaffe den dersens HD-boks? Og, kan det overhovedet lade sig gøre, at bruge det digitale signal fra YouSee uden at være tilmeldt digitalt kabelTV?

På forhånd tak for jeres input.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#46451
Nu er det måske en smule umoralsk at stjæle kabel-TV på den måde, når du nu ved at den er gal. Til glæde for tilhængere af janteloven kan jeg dog oplyse, at du ikke kan få digitale signaler med mindre der allerede er betalt for dem på nuværende tidspunkt.

Digitale kanaler kræver først og fremmest tilvalg af den digitale pakke hos Yousee og dernæst kræves der et dekoderkort, som skal bestilles hos Yousee. Ingen af disse ting får du uden at kontakte dem.
#46487
Bjørnebandit skrev: Jeg vil selvfølgelig gerne fortsætte med IKKE at betale de 350kr/måned for den store pakke og spørgsmålet er så, hvilken faldskærm jeg skal købe for at kunne bruge det digitale signal fra YouSee, uden at skulle anskaffe en HD-boks?
Taiwan kommer med en ny faldskærm næste år med indbygget HD-boks..


:p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#46491
Det ændrer ikke på at der skal et dekoderkory til og at der skal åbnes for de digitale kanaler.