Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af scoppy33
#46092
Har for en måned siden købt ovenstående skærm. dr1 og tv2 er acceptable, men på resten af kanalerene er der meget flimmer/støj. Har prøvet med forskellige kabler samt at flytte skærmen rundt i huset til andre stik. Har super billede på de andre tv inclusiv en 26" hitachi i soveværelset. Synes jeg har prøvet alt muligt i opsætningen. lige lidt hjælper det. håber der er en derude der kan hjælpe.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#46119
Hvordan modtager du Tv? Er det kabel-tv eller over antenne? Og er det analogt eller digitalt?

Har du spillet signalet med f.eks. en kabelsplitter eller har en en signalforstærker på et sted i ledet?
Af scoppy33
#46152
Jeg har fællesantenne med hvad jeg går ud fra er et analog signal. Må indrømme at jeg ikke ved hvad en kabelsplitter er. Jeg har kun det tv koblet på det ene anetennestik. Der sidder en forstærker med 8 udgange på loftet. Bruger de 5, og jeg har prøvet at bytte om på dem.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#46154
Med kabelsplitter tænker jeg blot på de her små t-stik, der kan køre ét antennekabel ud til to.
Men hvis støjen også er på billedet i de andre udgange fra forstærkeren på loftet og ligeledes, hvis du flytter Tv'et rundt i huset, så må det være noget andet.

Analoge signaler skal jo helst ikke trækkes for langt rundt. Nu ved jeg ikke hvilken forening i modtager Tv'et fra, men forsøg en gang at hør dem ad, om det er mulgit at få et digitalt signal?
Kommer signalet ind i huset gennem kabler eller har en en husantenne oppe på taget?

Alternativt skal det være Tv'ets forskellige billedindstillinger, som der skal rodes med. Den kan vi lige prøve at tage, når vi kommer lidt længere.
Af scoppy33
#46155
Okay, der er ikke en kabelsplitter på. Signalet kommer ind i huset via et kabel. Har prøvet med et kortere hama kabel. Hvis jeg skal have digitalt tv kræver det så ikke en boks?
Vi har mulighed for at få stofa tv , Men synes umiddelbart det er en dyr løsning.