Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#46043
Hej.

Jeg skal ud og købe et nyt tv til min far. Han har på nuværende tidspunkt et 50 tommer samsung, men da han synes det er en tand for dominerende i stuen, vil han gerne have et mindre, derfor 40-42 tommer. Han har ikke forstand på tv, men vil bare gerne have det bedste. Derfor er prisen også af mindre betydning. Jeg har lidt forstand på tv, men aner ikke noget om markedet nu her. Derfor skriver jeg til jer :)

Hvilke tv kan I foreslå lige for tiden? Jeg har selv kigget på et par stykker.

- Sony KDL-40X3500
- Sony KDL-40Z4500
- Philips 42PFL9900D
- Philips 42PFL9803H
- Panasonic TH-42PZ800
- Panasonic TH-42PZ85

Håber I kan hjælpe os. Hilsen Christian 8)
Af nkbitsch
#46044
Det bedste 42" du kan få, er et Pioneer PDP-428XD pris ca. 15K, hvis du kan finde det nogen steder (havde ikke selv held).
Regner du med ikke at få det ISF kallibreret, kan du få et 4280 for 13K (endte jeg med at købe). Det er det samme TV, bare uden ISF kallibrerings menu, og nogle små features som kortlæser og lyscensor.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#46122
Jeg er meget enig. Pioneer 428XD er stadig det bedste 42 tommer i dag, men det kan være svært at finde på markedet, da Pioneer er stoppet med 42" plasma-Tv.

Alternativet er nok PZ800 eller PZ85 fra Panasonic. Sidstnævnte er i min mening bedre end både modellerne fra Sony og Philips og kan fås helt ned til 11.000 nu: http://www.vivashopping.dk/product.asp?product=1083
Og selvom prisen er irrelevant, er det jo altid rart at få en god pris, og så kan du jo overtale den gamle til, at resten bruges på en god middag til dig ;)
Af loveduck
#46225
Hvordan kan det være at du foreslår PZ85 fremfra PZ80?
Af loveduck
#46275
Sircajun skrev:Det svar kan du finde i testen her:

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1223277945

SørenG
Forklar? Den eneste forskel på PZ80 og PZ85 er IFC og noget med lyden. Rasmus foreslår at man slår denne IFC fra hele og så skal lyden ikke komme fra selve fjernsynet.
Hvilken andre forskelle kan du komme med, udover at smide flere penge efter en dyere model, hvor du ikke kommer til at udnytte dens feature?