Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#45954
Jeg har tænkt på at købe et Sony KDL-46W4000 og ville høre om det er et godt køb.

Jeg har hørt at man skal have disse ting som er skrevet for neden for at være sikker på ens tv er klart til det digitale signal som bliver standard fra 1 Oktober 2009. Jeg ville bare gerne vide om jeg kan bruge mit tv fra den dato uden at skulle gå ud og købe noget nyt udstyr til den tid og om den info jeg har fået passer. Jeg ved Samsung har en pixel garanti hvis der er pixel fejl på deres modeller over 32" er der nogen der ved om Sony har dette?
Og hvis der er en bedre skærm end den Sony jeg kigger på må i meget gerne link til den :)

Digital TV Tuner DVB-C DVB-T

Mpeg: 2 og 4

Håber der er nogen der kan hjælpe en meget forviret noob :D

Ps.

Har et Sony CRT 32" TV nu. Ville jeg skulle købe noget til det? for at det kan virker til den tid?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45955
Hvor får du dine TV signaler fra? Kabel TV, parabol eller over en antenne på taget?
Af Larsdk
#45956
KabelTV youse eller hvad det hedder. det er min beboer forening der har valgt det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45959
Der vil ikke blive lukket for noget mht. kabel-TV i den nærmeste fremtid. Man vil kunne købe digitalt kabel-TV, men de analoge kanaler, som du pt. kan hive ud af dit antennestik og direkte over i et analogt CRT TV, ændres der ikke ved lige foreløbigt.

Man kan allerede nu købe alle de kabel-TV kanaler du har i dag, i digital kvalitet, men så kræves der enten en ekstern boks til at dekode signalerne eller også skal dit TV have en indbygget DVB-C tuner. Hvis du vil se HD kanaler via kabel-TV, så kræves der ydermere at DVB-C tuneren har MPEG4 dekoder. Yousee sælger selv bokse til at sætte ved siden af dit TV til at modtage HD kanaler og alm. digitale kabel-TV kanaler, så man BEHØVER ikke et TV med alle disse features indbygget.

Med dit nuværende TV behøver du således ikke købe noget ekstraudstyr i 2009. Det er KUN hvis du udelukkende ser TV via en stueantenne.

Håber det blev lidt mere klart.
Af Larsdk
#45961
Hvad med det Sony TV jeg har kigget på er det noget værd og så vidt jeg kan se har det en DVB-C tuner med Mpeg 4