Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bofic
#45857
Hej alle

Jeg kunne godt bruge et godt råd til et LCD tv i prisklassen 13.000 - 18.000 kr på 46 tommer. Jeg er blevet lidt forvirret for det ser ud til, at alle mærker har én eller anden "alvorlig" fejl/problem.

F.eks. har jeg set på Samsung 46A676, men problemet er her at ansigter er meget lysrøde i det i forhold til konkurrenterne og lyden er værre end dåselatter.

og så har jeg kigget på Sony 46W4500, men her er problemet "blacklight bleeding" og man kan risikere at skulle bytte tv 8 gange før man får et der er "acceptabelt" og det vil jeg ikke satse på.

Så venner, hvad kan I anbefale? Jeg lægger mest vægt på billedet og ikke så meget lyden. Og det må meget gerne være "100 hz" tv.

Kan man måske også blive så "flukepperagtig" at man skal passe på aldrig at kunne blive tilfreds, for det perfekte LCD i den klasse eksisterer jo ikke vel?

Jeg håber på en masse gode råd fra eksperterne herinde.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45860
Kan du ikke forklare hvorfor du har lagt dig fast på LCD? Har du udelukket plasma TV?

Hvad skal du bruge skærmen til?
Af Bofic
#45861
yakken skrev:Kan du ikke forklare hvorfor du har lagt dig fast på LCD? Har du udelukket plasma TV?

Hvad skal du bruge skærmen til?
Det eneste krav er at det skal være LCD. Jeg vil ikke have noget hvor billedet kan brænde fast. Så LCD.

Og det skal bruges til at se normalt TV og film på DVD og senere Blue Ray. Men jeg er meget interesseret i at se fodbold, så det skal kunne vise fodbold i en god kvalitet.

Det skal IKKE bruges til spil såsom PS3, Wii eller andet. Kun til TV og film kiggeri og så fodbold :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45863
Det er naturligvis op til dig. Pt. er Sonys 100 Hz modeller nok dem der klarer sig bedst, hvis du VIL have 100 Hz. I dit prisleje er de stort kun W4500 der kan komme på tale, så enten må du tage chancen med backlight bleed eller også skal du nok revidere kravet om 100 Hz.

Samsungs modeller har også 100 Hz, men det er ikke ligeså vellykket i sin implementering.
Af TYBO
#45870
Umiddelbart så lyder din beskrivelse af en skærm mere som en plasmaløsning end LCD løsning.
Det du beskriver der giver jo ikke fastbrændt billed.

Har set den der 46W4500 ellers.....det er en super skærm.
Af dkawa
#45874
Bofic skrev: Det skal IKKE bruges til spil såsom PS3, Wii eller andet. Kun til TV og film kiggeri og så fodbold :-)

lyder MEGET som et plasma fjernsyn. Men OK, hvis du ikke er interesseret i dem ( selvom der ikke er noget der brænder fast mm. du har det stående tændt på text-tv i 5 timer) så ville jeg gå efter et:

LCD)
http://www.danskitlager.dk/shop/sony-kd ... -378p.html
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=376416

Plasma)
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=34 ... sku=349910
Af Bofic
#45878
TYBO skrev:Umiddelbart så lyder din beskrivelse af en skærm mere som en plasmaløsning end LCD løsning.
Det du beskriver der giver jo ikke fastbrændt billed.

Har set den der 46W4500 ellers.....det er en super skærm.
Ja jeg glemte lige at skrive, at jeg tit at tekst tv stående i flere timer faktisk med fodbold opdateringer. Ved ikke om det er et problem, men det var jeg lidt bange for mht plasma.

Ellers har I ret i, at jeg ikke burde have problemer med plasma. Det er nok mere de psykologiske effekt om "tænkt nu hvis" der spiller ind fremfor reel frygt.

Men tak for jeres svar.
Af stenergut
#45886
Toshiba 46ZF355D - Koster bare en formue :)
Af dkawa
#45948
mht til mange timers text-tv, ville nok betegnes som mishandling på plasma skærmen.

Desværre ser det ud, uden at male fanden på væggen, til at man kan se frem til at bytte sit w4500 mange gange før man får et uden backlight bleeding.

Det er ellers en ret god skærm. Stod og tippede mellem dette og px80.
- jeg valgte px80, da det er bedre til mit behov og pengepung, men til dig ville det være topnice.

nogle der har erfaringer med NAD tv egentlig? og er loewe faldet helt af på den?
Af TYBO
#45957
stenergut: Ja i danmark.
Du kan bestille den fra england til under 10k.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45958
dkawa skrev:nogle der har erfaringer med NAD tv egentlig? og er loewe faldet helt af på den?
Vi har en enkelt test af et Loewe TV og én af et NAD TV i vores testsektion.
Af JKay
#45960
Wupti.com har en Philips 47PFL7403H på tilbud til 13.999,- dkr
Den har også 100Hz, DVB-C og MPEG4.
Og Clicksalg.dk har en Philips 47PFL9603H på tilbud til 17586,- dkr.
Den har et rigtig godt billede, plus AmbiLight og den har også DLNA som kan streame video!!
Af Bofic
#46027
Hej

Så valgte jeg et Sony 46W4500 og det ankom i går og så skulle der testes for pixelfej, blacklight bleeding og hvad man nu kan teste for :-)

Konklusionen er, at pixelfejl kunne jeg ikke sådan lige finde. Og blacklight bleeding. Ja, hvis man har en dårlig dag kan man godt se lidt i venstre hjørne, men det er så lidt at man skal være i en mørk stue med "moonless night" udenfor og så skal scenen være meget mørk. Så man man godt ane det lidt. Men når det handler om LCD så må man kigge lidt panorama på tingene og så får det topkarakter. Det står rigtig godt.

Så fuld tilfredshed herfra. Og tak mange gange for gode råd. Det er jo lidt religion hvad man foretrækker af mærke. Sådan er det jo. Da jeg sammenlignede Samsungs 46A676 med Sony'en så stod Sony'en markant bedre og så kunne jeg også se de der "lyserøde" ansigter på Samsung som flere tests har påvist.

Så jeg kan varmt anbefale Sonys 46W4500. Det fås til ca. 13.500 +/- på nettet.
Af dkawa
#46097
Jamen tillykke..

Så mangler du vel bare at bestille et viacces kort og et digi abbonement fra yousee.