Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af United
#45771
Hej

Jeg skal have købt mig et nyt tv til mit værelse. Så derfor har jeg et
spørgsmål til jer, hvor langt skal sidde afstanden være til 37 px80'eren, jeg kommer nok ca til at sidde 1.5 meter fra skærmen er det for
tæt på eller hva eller skal jeg vælge en mindre skærm.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45774
Det kommer an på hvad du har tænkt dig at se på skærmen. Alm. analogt TV vil nok ikke blive så kønt i den afstand, men det er ikke skærmens skyld - det er kvaliteten af signalet. Hvis du viser digitale signaler, så er det ikke et problem.
Af United
#45783
Hej

Jeg har tænkt mig at se digitale signaler med tuneren der er i tv'et og se canal digital og viasat fra parabol.

Er 1-1.5 meter så nok eller skal jeg vælge en mindre skærm???

Eller har i måske andre skærme i mener er bedre???

Jeg skal bruge den til at se meget sport på og spille ps3 på så det skal være en plasma eller hva?
Af Jbn
#45787
På PS3en er det hvertfald ikke noget problem og det burde være godkendt med et digitalt signal, selv fra den afstend.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45802
Der er ingen problemer med at se sport og spille PS3 på PX80. De analoge kanaler fra parabolen vil måske blive lidt grovkornede, men får I dem ikke ind digitalt i første omgang?
Af United
#45984
de kanaler man får fra parabol er de ikke digitale eller hva?

det vil jeg da mene.

er der nogen der har andre bud end px80'eren???
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45985
Jo, det var jo dét der var pointen. Jeg skulle bare lige have det opklaret.

Jeg vil stadig mene at en 37" PX80 er et godt bud.
Af United
#46077
Altså nu vil jeg lige ha det på det rene de kanaler man får fra viasat og canal digital fra parabol de er digitale ikke???

Vi har en parabol modtager fra canal digital og fra viasat så vil jeg da mene at canalerne er digitale???