Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#45750
Hejsa,

Håber at en herinde med teknisk snilde kan hjælpe...

Har et Sony V4500, som jeg synes brummer en del. Er klar over, at det helt lydløse fjernsyn ikke findes, men dette brummer lige lovligt meget synes jeg. Har lyttet til andre tv af samme type, hvor det slet ikke var så markant. Har søgt lidt på, hvad det kan være, og fik mistanke til spole / transformator. Den ene spole (?) virker ikke til at være helt, som den skal være. Når jeg lytter, virker det, som om brummen kommer fra dens område - men er ikke teknisk ekspert, så er faktisk ikke klar over, om denne spole kan være skyld i 'problemet'.

Håber på, at en med lidt mere 'elektronik-baggrund' end jeg, kan hjælpe, inden jeg går videre med sagen. Synes i hvert fald ikke, at den spole ser ud som den 'burde'. Gode råd modtages!

På forhånd tak...

PS: Kunne ikke indsætte billede i dette forum, men se evt. her (hvis man da må linke til en 'konkurrent'?):
http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... 48084&PN=1
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45763
Brummen kommer oftest fra spoler, så det er meget sandsynligt, at synderen skal findes på dit billede. Om det så er viklingen der er problemet, skal jeg ikke gøre mig klog på, men lad være med at rode med den selv!

Hvis du benytter et tyndt rør og sætter det for øret, skulle du kunne lytte dig frem til en mere præcis lokation for lyden.

Under alle omstændigheder bør du nok kontakte forhandleren og få TVet tilset. Det er dog ofte svært at få et værksted til at anerkende "brummen" som en fejl.