Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Virgilen
#45654
Håber i kan hjælpe mig da jeg er meget tæt på at investere i et nyt tv. Eneste tvivl jeg har er omkring skærmstørrelsen.
Jeg sidder ca. 2,7 meter fra skærmen ved den nærmeste siddeplads. Mine overvejelser er enten et 40 tommer eller et 37. Jeg hælder mest til 40 tommer, da sonys w4500 ikke laves mindre. Skal jeg i ned i 37 tommer, bliver det samsungs 676, og her synes jeg billedet er markant dårligere end på w4500.

Er et 40 tommer for stort ved den afstand?

Ps. det skal siges, at jeg har et 32 tommer idag

Virgil
Af thomit
#45666
Nei, 4o tommer er bestemt ikke for stort! Jeg sitter selv ca. 2,8m fra min 42-tommer, og jeg kan nå godt ha tenkt meg en dobbelt så stor skjerm - i hvert fall 60 - 65 tommer, for å få en mer optimal biograf-følelse når jeg ser film. Selvsagt; et TV kan jo bli så stort i forhold til avstand at man kan se de enkelte "pixels", men selv må jeg meget nært TV'et for å se dem, så jeg mener at jeg kunne ha hatt et meget større TV uten at det hadde blitt et problem. (og, selv om man kan så vidt se de pixels, er det egentlig et stort problem? Jeg vil nå si, at hadde jeg fått tilbud om et 100 tommers TV til samme pris som min 42 tommer, så hadde jeg slått til, selv med vidende om at jeg da nok skulle få se pixels...) Jeg vil faktisk gå så langt som å si, at sitter du mer enn 2,5 meter fra TV'et, så kjøp et så stort TV som du har lyst på, eller plass til ;)
Af Virgilen
#45667
Tak har tidligere set den.....

Jeg er ikke så interesseret i det tekniske, mere det praktiske. Er det en behagelig afstand for øjnene osv?

I der har 40 tommer, hvor langt sidder i fra?
Af thomit
#45668
Som sagt, jeg sitter 2,8m fra mitt 42 tommer PX80, som er 1024 x 768 pixels, altså større pixels enn et Full HD TV - og det er ingen problemer, man får det hele med uten anstrengelse, og uten å se pixels.
Af dkawa
#45682
1,5m - 2m (billeder kan provides) på 42" px80

det er nok max for mig på den afstand