Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#45602
Hej alle.

Så står det derhjemme 8) PX80!

Så er spørgsmålet jo bare indkøringen...

Siden der er en million mennesker, som har købt dette tv, så må nogen jo kunne give mig et praj :D

Jeg har prøvet at kigge forummet igennem, men synes ikke jeg kunne finde det rigtige svar.
Er der nogen, der har et bud på, hvor længe jeg skal køre med Break In dvd'en, før mit nye fine tv er 100% klart?

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh
Hicks
Af Ponduus
#45606
Har aldrig selv kørt med break in. Jeg kørte bare med nedsat lys og kontrast en uges tid. Derefter kalibrede jeg :)
Af Holmertz
#45622
Ponduus skrev:Har aldrig selv kørt med break in. Jeg kørte bare med nedsat lys og kontrast en uges tid. Derefter kalibrede jeg :)
Har selv brugt samme taktik. Har ikke set skyggen af retention eller burn-in.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45624
Drop break-in på det TV og se noget fjernsyn i stedet. Du kan skrue lidt ned for kontrasten til at starte med, men lad være med at spilde strøm på break-in.
Brugeravatar
Af Andromedia
#45626
Jeg var selv helt hysterisk bange for burn in i starten. Men en dag da jeg kom hjem fra arbejde havde konen efterladt tv'et på dr update (som har statiske nyhedsbjælker i siden og tekstbjælke i bunden) på i et par timer. Jeg panikkede fuldstændigt, men der var ikke skyggen af noget retention.

Så tag det roligt. Skru evt lidt ned for kontrasten i starten, men ellers ikke noget.
Af stellahell
#45628
Jeg synes, at jeg læste noget med 12 timer et sted, med breakin dvd, men jeg kan selvfølgelig ikke finde et link lige. Vender tilbage hvis jeg finder det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45630
Du behøver ikke lede længe. Der ligger en artikel i vores fokus-artikel sektion på forsiden, der handler om burn-in på plasma TV.
Af Hicks
#45685
Hej Alle.

Tja, den fik lov til at køre natten ud og så valgte jeg at at følge Yakken (og hvem gør ikke det :D )
Så nu står den på underholdning på mit lækre tv!
Det er sgu ligesågodt, som jeg havde forventet.
Og tak for hjælpen til alle foredragsholderne her på siden - Det er et super stykke arbejde i lægger! Så mange tak :)

P.S. jeg kører analog kabeltv, og det er faktisk helt ok. :)

mvh
Hicks