Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#45538
Hej folkens

Jeg leder efter en afløser til mit 21” 12 år gamle crt tv.

Budget: 6.000 kr. til tvét m.m. gode argumenter overtaler.
Skærm størrelse: min. 26-32 + 37 som undtagelse.

Har fuldpakken fra Yousee kabeltv

Tv skal primært bruges til:
Fodboldt på kanal 5, 3+ & tv 2 sport
Film på kanal 5, 3+, 3 & tv2 film
Dvd via. Scart-stik
Blu-ray afspiller ”kommer”

100 Hz godt til fodboldt?

Værelsesstørrelse
Brede: 2.8 meter
Længde: 4 meter
Højde: 2.5 meter
Der gik ca. 45 cm når man sad i tv stolen.
Fra væg til næse/øjne

Tv størrelse:
Brede: 91,7 cm
Længde: 32 cm
Højde 66,5 cm

Efter kort at have kigget herinde og dvs. guides er overbevist om px80 er mig
Men problemet er den mindste er 37”. Vil det se enormt kikset ud og skal det ændres til den brede led. Vil kræve nyt tv bord. Hvis, hvilke gode alternativer er der i og i hvilken størrelse.
Har set et Philips 32” i et værelse magen til ”brede led 2.8 m” som så okay ud.



Forskel på disse 2 www.kortlink.dk/hifipriser/5u27 og www.kortlink.dk/hifipriser/5u29
Dem jeg har kigget på, men er i tvil om de er for store. Har været i en butik i dag og jo der lidt forskel. Men tror godt det kan gå

Yousee HD Box:

Har Fuldpakken fra yousee via en antenneforening

Koster xxx pr måned?

PX80 har vist kun DVB/T og jeg skal vist bruge DVB/C pga. kabel-tv. Har ikke rigtig fattet deres priser hos TDC. Ville være fedt at udnytte tv bedre med bedre billede ved kabel-tv og syntes pause funktion lyder god. Kom gerne med en anden løsning og især hvis det et abonnement man tegner. Betaler jo allerede for kanalerne hmm...

Blu-Ray

Er ret vild med en ps3, da der er mulig for at spille. Har kun en kontor bærbar
Blu-Ray brænder? Og hvis til en okay pris, kan man brænder skiver til en ps3.

Blu-Ray afspiller

fx denne ”link” vil du kun bruges til at afspille brændte HD Film.

Link → http://getmore.dk/templates/imw-product ... Group=2047


Takker for hånd:-)

Håber nogen kan hjælpe den forvirrede rangex
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45540
Til prisen er PX80 helt klart det bedste køb og kombineret med en HD boks fra Yousee, så skulle du få en hel del for dine penge. Boksen fra TDC kræver indkøb af selve boksen og tilkøb af digitalt abonnement (199 kr. pr. halvår) da du jo har kabel-TV i forvejen. Husk at du jo også kan leje boksen for 59 kr./måned, hvilket vil gøre det nemmere at få fat på en eventuel ny boks i fremtiden eller skaffe dig af med den hvis du flytter.

PX80E og PX80 er det samme TV. Der er rygter om at modellen PX80EA er lidt anderledes, men hvis du bruger en ekstern tunerboks via HDMI, så vil forskellen på PX80/PX80E og PX80EA ikke have nogen betydning, da den udelukkende har noget at gøre med den indbyggede tuner.

Køb af en PS3 er bestemt heller ikke et dumt valg, da du ud over spilmuligheden også får adgang til de HD klip der kan hentes via Sonys portal. Derudover får du en medieafspiller, som kan afspille film direkte fra harddisken (eller fra en ekstern NAS). Ulempen er strømforbruget i PS3, da den forbruger som en normal PC.
Af rangex
#45541
Takker for dit fine og hurtige svar :)

Med hensyn til strøm betaler jeg fast beløb pr. måned.

Det jeg sådan mangler at få at vide er px80 37" for stort til mit værelse.
Af rangex
#45544
Nogen der vil give sin mening om tv'et er for stort. Ellers så er der ingen anden vej end at lave en papkasse i dens størrelse og hænge op hehe

Nogen der har nogle erfaringer med www.vivashopping.dk . Deres hjemmeside ser spasser på min computer. Hvis jeg betiller inden kl 16 idag, tror i så den kommmer inden søndag
Af rangex
#45548
Takker igen Yakken :p

Dejligt du gider bruge din tid på at hjælpe en helt nybegynder i det fag:-) Det er nok rigtig ingen vil herinde vil sige det er for stort hehe. Men mit værelse er os meget lille som jeg beskriver. Vil så begynde at leje lidt. Det er virkeligt svært når man står i en kæmpe butik for at se hvor stort det endligt er når det kommer hjem og ud af kassen.

Prøvede engang i foråret at købe det billigste tv fra bilka og var virkelig skuffet over billede kvaliten efter kort tid. Det var så unarturlige farver og grumset billede og elendigt til fodboldt. Havde svært ved at se bolden og så er det ikke sjovt længere. Den fik dog en masse pixelfejl efter 10 dage, så benyttede lejligheden til at få pengene tilbage.
Af Holmertz
#45573
Jeg har lige købt et 37" PX80 - kan varmt anbefale det. Har ikke oplevet nogen form for retention, selvom 3+ logoet og diverse fodboldscores konstant har siddet i hver sit hjørne de sidste to aftener (fik det i går).

Sidder ca. 2,5 meter fra det og det føles på ingen måde for stort.
Af Ponduus
#45605
Sidder 2,5-3 meter fra mit PX80 37" og det føles allerede for lille :p
Af Holmertz
#45625
Ponduus skrev:Sidder 2,5-3 meter fra mit PX80 37" og det føles allerede for lille :p
Vil ikke udelukke jeg har det på samme måde om et par uger :D
Af rangex
#45657
Takker for alle input:-)

Besluttede mig da jeg fik afklart om det måtte komme op på væggen. Det vil bare blive knald godt:-)

Bestilte det igår kl 20:58 hos vivashoppen med mastercard "har ikke andet" og fik en mail idag med det ville komme d. 7/10 med DSV

Der stod 1-2 dage på lager, så havde håbet på mandag senest. Kan være det er pga. kredit kort

PS: Kan man sætte det op med f.eks de der vægbeslag fra harold nyborg
Af Ponduus
#45687
Har ikke mit sat op, men har hørt en masse positive ting om beslagende fra Harald Nyborg.