Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Morten5792
#45484
Hej

Vi står over for snart at skulle have nyt tv da det gl. er begyndt at gå ud når det er koldt, jeg har længe haft det ønske at kunne få både Tv+HD+DVD i et og samme så man kunne slippe for det åndsvage møbel som står på gulvet og samler støv men nu er tv´et som sagt begyndt at drille, videoen har i det sidste år været på vej ned os men bliver kun sjældent brugt og ingen producerer pt. et apperat af før omtalte ønske. Så nu bliver jeg snart nødt til at finde på noget..
Det skal lige nævnes at vi modtager vores signal via lokal antenne kabel-tv, bare så den er på plads :)

Jeg har set på et tv med indbygget HD
http://www.tilatbetale.dk/product_info. ... 0833259a08
Men efter at have brugt megen tid her på sitet er jeg kommet meget i tvivl om det nu osse er det rigtige apperat.(mht. dvb-t vs dvb-c tuner)

Det der med at hittet rundt i apperaternes forskelling features har jeg efterhånden opgivet for på 1 site står der nogle oplysninger om 1 apperat og på et andet site noget andet/mere.

Har vel kun et lille ønske om at en HD-optager skal kunne optage forskudt altså hvis man bliver afbrudt i en kort periode så kan man fortsætte hvor man slap mens den stadig optager, men det kan alle vel nu til dags det står bare ikke skrevet alle steder, mht. str. har jeg her på sitet også fundet ud af at vi som minimum skal have et 40 tommer da vi sidder ca. 3 m fra tv´et

Har set flere steder her i forummet at disse produkter har fået en del ros.

http://www.befro.dk/shop/panasonic-th-4 ... 1968p.html
http://www.befro.dk/shop/panasonic-dmr- ... 2307p.html

Bud modtages MEGET gerne.

P;s Hvis man nu køber et tv med dvb-t tuner skal man så have en box når jeg nu har kabel-tv(dvb-c)

Mvh
Morten
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45499
Du kan faktisk slå to fluer med ét smæk mht. DVB-C/HDTV og en recorder, hvis du vælger Yousee's nye boks. Den kan optage i HD kvalitet og giver dig samtidigt en DVB-C tuner med MPEG4 dekodning af HD kanaler. På den måde har du fuld frihed til at vælge det TV du synes bedst om. Problemet er nemlig, at de fleste optagere ikke kan dekode digitale kanaler og slet ikke HD kanaler - derfor er brugbarheden i fremtiden noget begrænset. Ikke mindst fordi HDD-recorderne typisk kun har DVB-T dekoder og ikke DVB-C, som bruges til digitalt kabel-TV.

Som udgangspunkt, så mener jeg du bør overveje den seperate løsning idet et alt-i-en løsning er meget ufleksibel på længere sigt og skifter du dit TV, så ryger recorderen også. Samtidigt så mister du recorderfunktionen, hvis du i fremtiden vil have HDTV på en model uden MPEG4 indbygget.

Den digitale boks kan med fordel kobles til et vilkårligt TV og du kan da sagtens styre udenom modeller der allerede har indbygget MPEG4, da du typisk betaler en god portion penge ekstra for denne funktionalitet. Panasonic PX80, som du selv foreslår, er et godt valg i prisklassen under 10.000 kr. men er du villig til at ofre mere, så er storebror PZ80/PZ85 også et godt valg.
Af Morten5792
#45510
yakken skrev:Du kan faktisk slå to fluer med ét smæk mht. DVB-C/HDTV og en recorder, hvis du vælger Yousee's nye boks. Den kan optage i HD kvalitet og giver dig samtidigt en DVB-C tuner med MPEG4 dekodning af HD kanaler. På den måde har du fuld frihed til at vælge det TV du synes bedst om. Problemet er nemlig, at de fleste optagere ikke kan dekode digitale kanaler og slet ikke HD kanaler - derfor er brugbarheden i fremtiden noget begrænset. Ikke mindst fordi HDD-recorderne typisk kun har DVB-T dekoder og ikke DVB-C, som bruges til digitalt kabel-TV.

Som udgangspunkt, så mener jeg du bør overveje den seperate løsning idet et alt-i-en løsning er meget ufleksibel på længere sigt og skifter du dit TV, så ryger recorderen også. Samtidigt så mister du recorderfunktionen, hvis du i fremtiden vil have HDTV på en model uden MPEG4 indbygget.

Den digitale boks kan med fordel kobles til et vilkårligt TV og du kan da sagtens styre udenom modeller der allerede har indbygget MPEG4, da du typisk betaler en god portion penge ekstra for denne funktionalitet. Panasonic PX80, som du selv foreslår, er et godt valg i prisklassen under 10.000 kr. men er du villig til at ofre mere, så er storebror PZ80/PZ85 også et godt valg.
Hej

Er sikker på at vi ikke kan koble yousees boks på da vores antenne forening netop har opsagt samarbejdet så det ikke længere er muligt at bruge selector-bokse el andre HD-bokse fra yousee(og hvilken type HD-boks som skal bruges i fremtiden vides endnu ikke), men som så mange andre herinde er vi ikke int. i at skulle have flere fjbt. end højest nødvendigt. Ligesom så mange andre ønsker vi at fremtidssikre vores køb af tv så meget som muligt. og samtidigt undgå flere fjbt.

Jeg kan forstå på dit indlæg at du syntes at det ville være at skyde sig selv i foden at vælge et combi produkt så den løsning må jeg vente med(snøft snøft).

Har du/i nogen forslag er de MEGET velkomne...

Hvad skal man vælge plasma el. LCD??? hved godt at der findes lige så mange meninger som folk om dette men hælder mest selv til LCD men er meget i tvivl da plasma har en meget bedre opløsning..

Mvh
Morten
Senest rettet af Morten5792 2. okt 2008, 11:11, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45512
Hvem leverer så jeres digitale kanaler?
Af Morten5792
#45513
Hej

Ved det faktisk ikke O-O O-O , det hele er så nyt endnu for ændringerne er først trådt i kraft pr. 1/10/08 og info fra antenneforeninens side er stærkt begrænset.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45514
Hvis du har tænkt dig at blive boende i foreningen, så var det måske et god idé at få afklaret hvad situationen er før du køber et nyt TV? Der er ikke megen fornuft i at rende ud og købe et TV med DVB-C MPEG4 tuner, hvis det så viser sig at antenneforeningen udsender digitale kanaler via et digitalt spejl over DVB-T... eller slet ikke sender digitale kanaler.
Af Morten5792
#45515
Hej Yakken

Har lige haft fat i min antenne forening de sagde at de nu og i de næste par år kun var i stand til at sende i DVB-T så hvis et tv havde den tuner indbygget var det fint og at inden de overgik til DVB-C hvilket de nok ikke kom til sprang direkte til mpeg4(De sagde faktisk at planerne var at få IP-tv) som på det tidspunkt sagtens kunne hedde mpeg6 el. 8. og at man nok ikke kunne undgå at skulle have en boks ved siden af alligevel.. hvordan lyder det i dine øre :)


stadig ikke en god ide med dette :
http://www.tilatbetale.dk/product_info. ... 0833259a08
suppleret af en dvd afspiller el. ville du stadig vælge et sæt a la dette

http://www.befro.dk/shop/panasonic-dmr- ... 2307p.html
http://www.befro.dk/shop/panasonic-th-4 ... 1968p.html
el. dette
http://www.tilatbetale.dk/product_info. ... 0833259a08
http://www.tilatbetale.dk/product_info. ... 0833259a08

Mvh
Morten
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45519
Altså rent TV-mæssigt ville jeg altid satse på en af Panasonics modeller (den dyreste du har råd til) eller Pioneer hvis loftet var højt. Alle disse har MPEG2 DVT-T tuner. Hvis designet hos LG appelerer mere til din smag, så laver de dog også nogle fine TV - recordere aner jeg intet om.

Fik du fat på om der var tale om et digitalt spejl af kabel-TV kanalerne, eller om de blot sendte DVB-T kanaler såsom DR1 og TV2 og lod resten være analoge? Med et digitalt spejl får du nemlig alle kanalerne ind i digital kvalitet uden at skulle betale afgifter til Yousee. Der kan du så bare bruge den DVB-T tuner der sidder i stort set alle flad-TV.
Af Morten5792
#45547
Hej

Efter hvad jeg forstod så sender de blot DVB-T/analogt for det var der vist lovgivet inden for, og han kunne ikke anbefale at vi invisterede i noget tv med andre former for tunere for der var så meget gang i udviklingen på dette område DVB-C/mpeg4/IP at det ikke kunne svare sig at give ekstra for at det var indbygget for erfaringsmæssigt viste det sig at man under alle omstændigheder kom til at have en ekstra boks da tv´et forhåbentligt holder længere end udviklingen af indmaden er nået pt.

For pokker hvor er jeg blevet forvirret idag, troede egentligt at det "bare" var at køre ud og købe et fladskærms tv, ikke mindst efter at have læst fordele/ulemper ved begge typer tv er den da blevet helt gal.

Mvh
Morten