Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hugger
#45439
Hej. Jeg har efterhånden søgt efter den rette fladskærm i noget tid, og jeg kan godt forstå hvis jeg virker belastende med mine evige spørgsmål, men det er bare for at sikre at jeg får det bedste fjernsyn til pengene og som opfylder mine behov.

Jeg søger altså et 37" (evt. 40") fladskærm som opfylder disse behov tilfredstillende:

Tilslutning til PC; altså PC-spil, studiearbejde, film og en sjælden gang surfning.
PS3/Xbox360; Spil på disse konsoler, evt. film afspilning
Pænt billede i film
Kan følge med i fodbold/generalt fint billede på normalt TV

Og prisen skal altså være omkring de 5000.

Håber det er noget i kan hjælpe mig med.
Tak på forhånd.

[/b]
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45440
I din tidligere tråd nævnte du at en af dine kammerater har et A456, som han er godt tilfreds med. Du kunne jo se lidt nærmere på hans model hjemme i hans stue og se om TVet også kan tilfredsstille dine krav.

5000 er dog en anelse lidt til en skærm på 40" - især hvis du forventer god billedkvalitet. Du vil nok godt kunne hive et hæderligt billede ud af ting der vises fra PC og Xbox, men at forvente god billedkvalitet på et 40" TV på analoge signaler, når prisen er så lav, det er nok lidt naivt.
Af hugger
#45441
Problemet er bare at hans model er 32" og den jeg har kig på ( http://www.pricerunner.dk/pl/2-1086844/ ... ign-Priser )
er i 37" og vist en relativt ny model. Derfor føler jeg det lidt som et risk at købe dette når der ikke er nogen anmeldelser eller nogen der kan give nogen feedback på det, da det åbentbart er en ny model. Men er det bare noget pjat, og er det samme fjersyn som 32"'eren bare lidt større?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45442
Det har jeg vel ikke nogen chance for at svare på? Jeg ved ikke hvilket TV din ven har, ud over hvad du selv har fortalt.

Selve billedbehandlingen vil nok være den samme uanset set størrelsen, men du kan godt komme ud for, at én model har en mat overflade på panelet og den anden har glossy overflade. Det må du tjekke på Samsungs hjemmeside.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45447
Det er jo samme model, men du må lige selv tjekke op på om der er forskel i overfladebehandlingen på skærmen. Det vil nok hedde "Clearpanel" eller noget i den stil på Samsungs egen hjemmeside. Ellers burde billedkvaliteten være ens på de to.
Af hugger
#45449
Ja okay, synes ikke helt jeg kan finde noget om billedet. Du kan evt. også prøve at kigge: http://www.samsung.com/dk/consumer/deta ... fullspec=F
Noget der undrer mig er at inde på Samung's side der står der:

1080p/24Hz Nej

Og på Pricerunner står der at der er 1080p24 Support: Yes
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45451
Som udgangspunkt bør du nok tage Samsungs liste over specifikationer, som værende den korrekte af de to.

Husk dog på, at Samsungs TV bør have en endelse på XEE for at de garanteret virker med det danske sendenet af digitale kanaler. Det kan du læse mere om her:
http://www.samsung.com/dk/consumer/pdf/ ... nTV_dk.pdf

Det betyder nok også at den model du kigger på IKKE er godkendt at Samsung Norden. Om det så reelt har nogen betydning, skal jeg lade være usagt, men du skal blot vide at der er en risiko for at DVB-systemet ikke virker perfekt herhjemme.
Af hugger
#45453
Men der er jo en masse danske netbutikker og buttiker i byerne som sælger 32" modellen, så det burde vel fungere når det bliver solgt af en dansk butik?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45454
Danske netbutikker parallelimporterer deres produkter i langt hovedparten af tilfældene. Hvis der ikke specifikt står angivet at det er en dansk model på en netbutik, så kan du roligt regne med at det IKKE er det.

I de fysiske butikker, såsom Expert og Fona, vil TVene være danske, men igen bør du være på vagt. Der findes også fysiske butikker der importerer deres TV. Det er dit eget ansvar, at sørge for at få den model du har brug for, dvs. en hvor den har endelsen XEE.
Af hugger
#45455
Kæft hvor er det dog irreterende der skal være så meget bøvl :s

Men jeg vil gerne lige, hvis muligt, have uddybet dette: At digitalmodtageren ikke er tilpasset det danske marknet.

Hvad er det helt præcist at det betyder?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45456
I yderste konsekvens betyder det at du ikke kan bruge den digitale modtager i TVet - dvs. DVB-C og DVB-T dekoderen - men så galt går det nok ikke. Det vil nok nærmere betyde, at der kan være problemer med at bruge den digitale programguide eller lignende. Læg venligst mærke til at jeg skriver kan. Det er ikke en garanti for at det ikke virker!