Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af fagerlund
#45595
Fjendbo skrev:Hmm ja, det ku' godt lyde til, at det er en VGA port .. Du ka' eventuelt lige søge VGA på Google's billedsøgning ..

Du ka' trøste dig med, at du via VGA ka' køre Full HD opløsning, som du ikk ka' med S-Video - hvilket jeg mener faktisk er en væsentlig grund til at skifte uanset om TV'et havde S-Video..
Uden at jeg vil påstå jeg er den kloge her, så vil jeg da mene at et VGA er analogt og dermed 800*600... For full hd skal jeg bruge dvi..

Men ja, venter som sagt på at zepto får nosset sig sammen (de har haft min computer i 2 måneder nu) og så må jeg jo finde ud af den når jeg får den hjem... mange tak for hjælpen, skriver nok når jeg en dag får den hjem :)
Af Fjendbo
#45596
Ka' til mit forsvar sige, at jeg selv ejer et Samsung LE40A656, hvor jeg engang imellem har min bærbar sat til via VGA og der kører den uden problemer 1920*1080 - altså Full HD ..
Af dkawa
#45600
ja, du kan godt smide full hd over via vga.

Ang. "dit" w4500, så har jeg læst/hørt om bleeding ved mørke billeder. Altså at der slipper irriterende lys igennem i hjørnerne. Er det noget du oplever ?
Af Lightyear
#45601
fagerlund skrev: Uden at jeg vil påstå jeg er den kloge her, så vil jeg da mene at et VGA er analogt og dermed 800*600... For full hd skal jeg bruge dvi..
Okay, så du mener simpelthen ikke det er muligt at finde en alm. computer monitor med VGA indgang der kan køre i højere opløsning end 800x600? O_O
Af fagerlund
#45603
Lightyear skrev:
fagerlund skrev: Uden at jeg vil påstå jeg er den kloge her, så vil jeg da mene at et VGA er analogt og dermed 800*600... For full hd skal jeg bruge dvi..
Okay, så du mener simpelthen ikke det er muligt at finde en alm. computer monitor med VGA indgang der kan køre i højere opløsning end 800x600? O_O
Nej er sku ikke lige bekendt med analoge tilslutninger som kan vise HD... men jeg kan da sagtens tage fejl.. Så vidt jeg ved er det ikke det samme at man ændrer opløsning i den bærbare som så >ændrer sig< på tvet, som Full HD er.. men er langt fra sikker :)

Ttil dkawa: Har også godt hørt om problemet, men indtil videre ikke oplevet det... skal nok skrive hvis det noget jeg oplever..

Til sidst så har jeg lige tjekket indgangene på tv´et og der er under "PC IN" indgangene VGA stikket og også et lille rundt stik (ikke s-video) hvortil der er en cirkel med en pil ind i som ikon.. Nogen der ved hva det er?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45633
VGA kan vise betragteligt højere opløsninger end HD! Det er bestemt ikke nødvendigt med DVI eller HDMI blot for at vise HD opløsninger - du kan komme LANGT over fuld HD (dvs. 1920x1080) med en VGA udgang.

S-VHS udgangen vil typisk kun køre 800x600, men det har altså ikke noget med VGA at gøre. Man benytter også VGA til at tilslutte alm. monitors til en PC og hvis man var begrænset til 800x600 hér, så havde I nok hørt om det før ;)

Hvordan ser det "lille runde stik" ud? Er der plads til et RCA stik i den eller ligner det mere en jackstik-indgang?
Af Klaus-
#45775
fagerlund:


Jeg er også meget interesseret i det tv du har købt dig. Vil du give din personlige mening om den? Dens billedekvalitet? skift mellem kanaler (tid)? standbylys når den er slukket ? Brummer eller afgiver den varme?

Generelt udover det med s-video, er du tilfreds med den?

Der er da ikk lavet en test fra Flatpanels side på den vel?

Altså 40W4000 selvfølgelig.. :)

Ser frem til dine svar, på forhånd tak.