Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xprezz
#45571
Hvornår får samsung fingeren ud og får de nye modeller på webben?

nogen der ved hvor man kan købe 7'er serien med LED udover hifiklubben. Og endnu bedre nogen der ved hvor man kan se det?
Af BC
#45572
xprezz skrev:Hvornår får samsung fingeren ud og får de nye modeller på webben?

nogen der ved hvor man kan købe 7'er serien med LED udover hifiklubben. Og endnu bedre nogen der ved hvor man kan se det?

Der går Ca. 4 uger til du kan se det i Kbh HiFi klubben og Fona Bla.
Serie 7, 8, og 9 er ikke landet i Danmar i nu, men forvetes lande om to uger og så skal de ud til foretningerne.
Af xprezz
#45578
Så må jeg jo klare mig lidt endnu :D. Tak for svar BC.
Af JKay
#45609
Det er forskelligt. Sony har kun implementeret foto og lyd. Philips og Samsung understøtter også video. Desværre ikke alle codecs og containers. Har endnu ikke set et fjernsyn der kan afspille Matroska (.mkv) filer.

Har læst denne review.. Men jeg tror det er et problem der bliver/er løst... Måske vha en firmware opdatering.. Ikke alle har set interlace problemet.
Af BC
#45610
stenergut skrev:Kan man bruge DNLA til at streame video? Jeg troede kun at det kunne bruges til fotos og lyd.

Jeg vil forresten lige anbefale at man læser denne anmeldelse på hdtvtest inden man investerer i en samsung LED skærm:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 922131.htm

Store problemer...
Ja du kan bruge DLNA til video også, og bruger du ikke Samsung dongel men brugen en fast forbindelse fra din router til dit tv så kan du også strema HD matriale fra din PC i følge Samsung på det spørgsmål.
Ps. Kommende PC og printer har også DLNA så hvis der er en opskrift eller noget andet du ser på dit TV ja så sender du det trådløst til din printer.
Af BC
#45686
BC skrev:
stenergut skrev:Kan man bruge DNLA til at streame video? Jeg troede kun at det kunne bruges til fotos og lyd.

Jeg vil forresten lige anbefale at man læser denne anmeldelse på hdtvtest inden man investerer i en samsung LED skærm:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 922131.htm

Store problemer...
Ja du kan bruge DLNA til video også, og bruger du ikke Samsung dongel men brugen en fast forbindelse fra din router til dit tv så kan du også strema HD matriale fra din PC i følge Samsung på det spørgsmål.
Ps. Kommende PC og printer har også DLNA så hvis der er en opskrift eller noget andet du ser på dit TV ja så sender du det trådløst til din printer.
Her kommer lidt mere fra igår i en chat med Samsung Sverige og svar på spørgsmål fra mig om DLNA.

Fråga: Hej Samsung ! Vilka funktioner kan jag føra øver från Omnia till mit nya Samsung Serie 8 46" som jag har bestælt ? Musik ? Bilder ? Video ? SMS ? Mail ? På førhand tack Bo C

Svar: Hej Bo, vad som händer i höst är att vi kommer att kunna dela innehåll mellan flera olika produkter genom protokollet DLNA. Exempelvis kan du via teven och fjärrkontrollen se bilder, videoklipp och spela musik från din Omnia som ligger på övervåningen. Hur är det möjligt? Jo, teven är kopplad via nätverkskabel till routern. Omnian är trådlöst uppkopplad till routern. DLNA gör det möjligt att komma åt innehåll och koppla samman på ett helt nytt sätt. Omnia stöder dessutom TV-out då du använder teven som mobilens bildskärm. Då kan du visa allt i mobilen. Och lyssna på ljudet. Dock kräver tv-out sladd som är tillbehör. Hälsningar Michael Michael Alström
Af JKay
#45965
Det ser ud til at 9-serien kommer i denne måned:

Samsung LE46A966D1WXXE til ca 23000,- dkr og
Samsung LE55A966D1WXXE til ca 33000,- dkr

Clicksalg.dk og Computersalg.dk har dem allerede til salg.

Håber den snart falder i pris! :)
Af JKay
#46011
956 har ikke DVB-C og MPEG4 (den tyske model)
966D1WXXE er den nordiske model med MPEG4 og DVB-C der passer til danmark, norge, sverige og finland.
Af xprezz
#46746
Jeg så en LE46A796 hos hifiklubben i dag. Super godt billede og sort sort, det fik de to fjernsyn der stod ved siden af til at se latterlige ud (et samsung plasma og et LCD husker ikke mærket). Jeg fik lov at prøve det med en xbox og det var en god oplevelse. De havde desværre ikke en 40" hjemme ellers var jeg gået derfra med nyt fjernsyn.

Nogen der har set det på nettet andre steder end hifiklubben. Ville jo være rart hvis man lige kunne spare et par k.
Af Holm86
#46759
xprezz : du oplevede ikke noget lag da du spillede xbox på skærmen???
har bare set i test at den skulle have rimlig høj imputlag desværre :(