Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#44003
Er det en helt umulig drøm for mig at finde et plasma-tv med DVB-C tuner til MPEG 4?
Jeg har været igennem de første mange af forummets tråde og har søgt højt og lavt på nettet, men nul og niks... :s
Er jeg virkelig den eneste, der synes at den ekstra boks og remote er noget skidt?
Havde egentlig tænkt mig at det næste tv skulle hedde noget i stil med SONY KDL 40W4000 (har jo DVB-C og MPEG4), så jeg kunne undgå ekstern tuner. Men efter en lang og udmattende gennemgang af forummet (pust!), så kan jeg jo godt se, hvor folk lægger deres anbefalinger: PX80, PZ80 og PZ85 (Pioneer er ikke økonomisk mulig for mig).
Skal jeg virkelig vælge SONY'et alligevel?

Og så til bonusspørgsmålet: Hvordan bruger jeg min panasonic DMR-EH575 HDD optager sammen med nyt tv? Den mangler vel også ny tuner så, eller hvad?

På forhånd tak for den kvalificerede hjælp! :-)

When in doubt...?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#44008
Vi ønsker vel alle at ethvert TV skal have MPEG4 tuner til DVB-C, men det gør desværre hverken fra eller til. Der er pt. ikke nogen plasma-TV der har denne tuner, så hvis det er et must, så må du se på LCD TV.

Din recorder vil ikke kunne optage andet end hvad dens indbyggede tuner kan levere. Når du optager fra den, så løber der vel et separat antennekabel ind i optageren, som den benytter til at optage fra? Du kan ikke sætte en ny tuner i den, men pt. er der alligevel ikke recordere med MPEG4 DVB-C tunere indbygget...
Af vfr
#44009
LG er muligvis på vej til at kunne opfylde dit ønske. Jeg forholder mig selv afventende indtil lanceringen. Tillige med indbygget harddisk. Så kan vi vist ikke forlange mere.
mvh ti
Af Hicks
#44014
Tak for responsen.

Det var nok også som forventet.

Ville bare meget gerne slippe for flere remotes (konen ditto :-))

Men er efterhånden indstillet på at det kan blive svært. Ser jo unægtelig ud til at plasma er den gyldne biograf-billet :p

Måske kan jeg vove et enkelt ? mere: Kan det virkelig passe at der ikke er nogen større forskel på bluray film afspillet på henholdsvis PX80 og PZ80/85? Betyder den større opløsning virkelig ikke det store? ;;)

Hicks