Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#42663
Hej fladskærmsekperter

Jeg har hørt flere der siger at de venter med at købe nyt fladskærm TV fordi teknologien ikke er god nok endnu i forhold til almindelige CRT skærme og at priserne også vil dykke meget efter at alt bliver digitalt til næste år og når teknologierne bliver mere modne.

Hvad mener i. Er det fornuftigt at vente? Jeg vil gerne købe et fladskærms TV nu, men ikke hvis man kan få et meget bedre et om 1 - 2 år til samme pris.

Har kigget lidt på Hifi klubbens NAD TV men det er ikke med Full HD...måske kommer det i den næste serie de får.

Har tænkt på 32 tommer størrelse.
Jeg skal sidde ca 150 - 200 cm væk fra TV'et
Jeg går efter god billedkvalitet.
Det skal være fremtidssikret.
Jeg skal bruge det til at se almindeligt kabel TV på.

På forhånd tak for svaret.
Af Thor-thor
#42713
Det er jo et umuligt at svare på det spørgsmål, det er kun dig selv der kan!

Ingen tvivl om at skærmene bliver bedre og billigere med tiden, men hvis du køber en kvalitetsskærm er de er på et udmærket niveau nu. Man kan jo blive ved med at vente!

Mht. fremtiden er det vel primært et tuner spm. lige nu. Du kunne overveje at købe et tv med DVB-C Mpeg4 tuner, så du ikke skal have en ekstra tunerboks til HD-tv
Til gengæld får du ikke alle de funktioner som selector/zaptor har!

Kan dog ikke nævne en af de bedste skærme (mht. billedkvalitet) der har DVB-C Mpeg4, den findes muligvis.

Så spørgsmålet er jo om du vil vente og hvor meget du går op i det (budget)?
Du må nok prøve at komme med lidt flere oplysninger, pris, vil du have HD kanaler, vil du gerne have de funktioner der er i Selector/zaptor (filmleje eksempelvis) etc.

Og glem fremtidssikringen, det kan ikke lade sig gøre :)