Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af murphy13
#42416
Heysan!... Jeg ska ud og ha mig et nyt tv. Da min viden inden for fladskærme er absolut minimal har jeg de sidste par dage læst artikler og forumindlæg herinde på siden.

Jeg må sige at jeg er blevet klogere, men er stadig i tvivl om hva det bedste tv vil være for mig, så håber i kan hjælpe mig lidt O_O . Jeg er kommet frem til at mit nye tv skal være 50", og umiddelbart peger jeres anmeldelser på at det enten ska være Panasonic 50PZ700 eller Pioneer PDP 508XD. Jeg har dog bidt mærke i at anmeldelserne af disse to skærme er fra 2007 og derfor er de måske ikke de bedste køb lige pt. Jeg har prøvet at se på markedet efter alternativer og syntes bla. den nye Pioneer PDP-LX5090 lyder rigitig ond, men har ik hel styr på om forskellen er så stor som prisen afspejler.
Det skal siges at Tvet ska bruges til at en masse fodboldkampe og der vil nok os blive spillet en del nintendo wii og ps3 på den. Jeg håber i kan hjælpe mig med at finde mit nye tv :)

på forhånd tak
Af JohnnyGoofy
#42419
Hey m8.

Jeg har netop været igennem den rutine som du skal igennem nu.

Brugte over 20 timer i en weekend på at læse review, indsamle meninger på forskellige forums og læse om problemer på produkterne.

Jeg kikkede på sony 52" LCD (W4000) og Samsung 52" LCD (A656) og Panasonic 50" Plasma 50PZ80

Valget blev den sidste nævnte, fordi det var næsten lige meget hvor jeg spurgte, så var det den de anbefalede på forums pga den fantastiske billede.

Grunden til at jeg var så meget i tvivl er at alle 3 er rigtig gode skærme som generelt for meget ros, men panasonicen skulle lige have et par point mere i billede kvalitet.

Jeg købte den hos BJ trading til 17,2k inkl levering.

Håber du kan bruge det til noget.

/JohnnyGoofy
Af Frossenfisk
#42427
Panasonic'en er et rigtig godt tv, og et langt bedre valg end et hvilket som helst LCD (det er bare min mening, men de fleste i dette forum vil nok give mig ret).
Du skriver PZ700. Du er klar over at dette er modellen fra 2007? Dette års model hedder PZ800, du bør nok gå efter denne model, hvis du vælger Panasonic.

Du nævner ikke noget budget, men hvis du har pengene synes jeg du skal købe et Pioneer-tv. Det er bare en tand eller to bedre end Panasonic (og alt andet for den sags skyld).
Du kan evt. kigge i denne tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... 44855&PN=1
Af murphy13
#42444
Tak for de fine svar!

@JohnnyGoofy
Panasonic modellen lyder fed, men er gået hen og blevet lidt forelsket i nogle af de pioneer modeller jeg har fået øjnene op for.
@frossenfisk
har læst dit link og er blevet rimelig hooked på at jeg vil ha mig et pioneer. Prisen er lidt underordnet så længe at den hænger sammen med kvaliteten af tvet. Jeg har søgt lidt på en af modellerne PDP-LX 6090 det lyder som om at det er det vildeste tv ever. Jeg er dog lidt i tvivl om det bliver for vildt.. Kan man holde ud at se på et 60" hvis man blot er 2-3 meter fra det? Eller vil PDP-LX 5090 eller PDP-508XD - G8 være mere end tilstrækkeligt?

det kan være jeg sku høre inde på recordere.dk hvor de bestiller dem hjem, men vil lige prøve at høre hva i har at sige O-O Kort sagt hvilken af de pioneer modeller vil være den bedste for mine behov?

på forhånd tak O_O
Af Nick_S
#42445
Er prisen fuldstændig underordnet er der jo ikke megen diskussion om at det bør være 5090 eller, afhængigt af dit TV signal derhjemme, 6090.

Hvis du har analogt kabel tv (eller anden meget dårlig kilde) og ingen intensioner om at få det digitalt, ville jeg ikke gå længere op end 50". Har du derimod gode digitale modtager forhold, og måske endda HD kanaler (Altså parabol eller digitalt kabel-TV) så bør det blive 6090 hvis pengepungen er til det.
Af murphy13
#42448
@Nick_S
Jeg flytter ind i min lejlighed her snart så har ik heeeelll styr på signal osv. Men har bestilt stofanet og noget zaptor, ved ik hel om det er det du mener?... har tænkt mig at afspille bluray over ps3 hvis det har nogetat sige.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#42449
zaptor er digitalt så du får det bedst mulige signal. Hvis du bor i kbh så hænger der en 6080 model (stort set magen til) i Expert i Fields.
Af murphy13
#42450
ok takker, så der sku umiddelbart ikke være nogen grund til ikke at bestille 6090?.. jeg tænker meget på det at jeg kommer til at sidde 2-3 meter fra skærmen :s
Af Frossenfisk
#42453
Personligt mener jeg aldrig et fjernsyn bør være større end 50". For det første er 60" fjernsyn enormt dyre. Så dyre, at man bør overveje en projektor i stedet, da man for langt mere for pengene. For det andet er et 60" fjernsyn så stort et møbel at det er svært at få det til at passe ind i en stue..... uanset hvad bliver det i hvertfald næppe et særligt harmonisk rum.
Udover det er der selvfølgelig billedkvaliteten (når det gælder SD) foruden et helt enormt strømforbrug.