Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tib
#42270
Jeg har tænkt mig snart at erhverve mig en PX80'er da jeres meninger om det TV synes er være meget positive :)

Det første er spørgsmålet om hvor stort tv'et skal være. Jeg flytter sidst i august til noget meget småt så kommer nok ikke til at sidde meget længere væk fra tv'et end 1,5 meter. 37 bliver vel så, i mit tilfælde, mere passende en en 42" eller hvordan?

Det andet spørgsmål, som jeg ikke helt kunne finde et entydigt svar på, er hvorvidt en udenlandsk model er anderledes end en fra DK. Så nemlig lige at Fleggard sælger en 37" til 6000, men det er en tysk model. Jeg synes det blev nævnt at den digitale tuner så ikke er den samme eller noget i den stil - at den ikke kunne finde danske kanaler eller noget med at den ikke kunne finde danske undertekster, er det rigtigt? :)
Af Ponduus
#42271
En 37" vil være passende.

Altså hvis tv'et er købt i Tyskland er det højst sandsynlig et PX80E og derfor vil tuneren virke i DK. Der kan være problemer hvis du køber fra England (tror jeg det er). Derovre hedder modellen vidst PX80U.

Jeg vil vove at påstå, at der ikke vil være nogen problemer med at købe det hos Fleggard :)
Af Tib
#42274
Mange tak det var alt jeg ville vide. Jeg tjekker efter om modellen hedder E hos Fleggard og hvis den gør så køber jeg den :)
Af TYBO
#42276
Det er ingen problem...det er kun modeller købt i england som giver problemet. det kan godt være at fleggaard modellen ikke har et E foran men derfor kan du rolig købe det da de bare har glemt at sætte et E på...der er dog nogen websteder som sælger den engelske model men står står det også i teksten.
Af kasper_j
#42291
den hedder B i Storbritanien og U i Usa