Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Damien_V
#42230
Jeg leder efter nyt TV til stuen. Nu havde det hele været super nemt med en PX80 hvis ikke det var sådan at jeg ville ha den bærbare computer

tilsluttet også. Derfor syntes jeg ikke opløsningen er høj nok og ønsker derfor noget som kører fullhd.

Jeg regner med noget i størrelsen 42-46".

LCD eller plasma betyder ikke det store. Der er ikke direkte sollys på skærmen.

Jeg får mit TV signal via parabol fra canaldigital.

Budget ~12K. Ikke sagt det skal koste så tæt på dette som muligt, jeg er selvfølgelig ude efter det rigtige køb for mig.

Jeg forventer ikke at få brug for vægmontage.

Jeg har kigget på et par forskellige modeller:

42PZ85E

LE46M86BD

LE-46A656A1F

men har ikke haft mulighed for at se dem alle "live" og derfor spørger jeg jer til råds. Hvilken model vil være bedst for mig? Og har jeg evt overset det oplagte valg?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#42233
Du kan med fordel gå et trin ned og tage PZ80 i stedet for PZ85. PZ85 har en algoritme der skaber interpolerede billeder ved 100 Hz, men effekten af denne algoritme er tvivlsom og ofte skadelig.

Hvis du ikke planlægger at bruge skærmen til at surfe på nettet og skrive lange tekster i Word fra din PC, så er PZ80/85 det rette valg.
Af TYBO
#42234
Du skal op i mindst 46" (Nok hellere 50") Hvis du skal bruge den til noget i stuen hvor du skal have en chance for at læse hvad der står på skærmen når det er full HD og du sidder ca. 3 meter fra skærmen. (ved PC brug)
Af abejay
#42235
@Yak:
Ændrer det noget mht skærmvalg, efter din mening, hvis du får dit signal fra f.eks. Stofa kabel tv (analog eller digital)?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#42236
Nej. PZ modellen er overlegen uanset hvad du fodrer skærmene med.
Af Damien_V
#42264
Tak for svarene. Jeg har bestilt den PZ80 i en 46" i dag.
Af dkawa
#42266
Post lige når du har den oppe at køre, da jeg selv overvejer netop dette TV.

Nogen der skulle ligge inde med gode instillinger til pz80 ?