Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Quasimodo
#42114
Da vores trofaste Grundig Arganto valgte at opgi' ånden her i sommervarmen, er det nu vores tur til at begive os over i fladskærmenes verden :(
Vi sidder ca. 2,5- 3 m fra hvor fjernsynet skal stå (tv-bord), og derfor har vi kigget på 32" og 37", da tv'et helst ikke skal dominere for meget.
Vi er meget varme på det nye LG 32PG6000, som de har i vores lokale Elgigant; men er der nogle der har købt og afprøvet det i forhold til Panasonic's 37", som jo varmt anbefales.

Mvh.
Af dkawa
#42130
Jeg har Ikke sat det direkte op mod PX80, menhar set på begge i Merlin og designet på PG6000 er jo HELT VILDT fedt.

Desværre, synes jeg at sort niveau'et ikke er tilfredstillende nok, både pana og pio plasma SAMT Sony's X/W serie LCD laver bedre sort end denne LG.

Ellers havde jeg købt den på stedet.
Desuden har jeg læst at den IKKE kan vise BlueRay film uden at hakke, da PG6000 ikke kan modtage 24p. Den kører i 60hz hvilket 24 jo ikke går op i.

Du vil derfor opleve noget juddering på dette.

Læs evt. mere her:
http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/plasma/LG_42PG6000.htm

sammenlignet med panasonic px80 her:
http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/plasma ... 42px80.htm
Af Bavianen
#42131
hhmmm... dette står ellers på deres side ;) .....Tv'et er ISF ccc-kalibreringsklar, kan gengive 1080p og giver korrekt håndtering af 24p til 72Hz.


Har selv et 50" og syntes det er kanont.....men hva´ved jeg O-O , tjae det sort kunne værer sortere men jeg kan leve med det, speielt når deres design er topdollar (min mening) og lyden wooow. 8)
Af dkawa
#42135
Sorry, Det er LG der ikke lige har styr på tingene.

På deres hjemmeside står der at 50" er ISF kalibreringklar, men at 42" IKKE er, når man kigger i de udvidet specs.

Men læser man teksten står der ganske rigtigt at den modtager 24p v/ 72hz.

Oplever du at den hakker ved hurtige panoreringer v blueray afspilning?
Af dkawa
#42142
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?RSS=41653

"Lige en opdatering på denne tråd. I det nye svenske "Hemmabio" tester de denne i 50"PG6000 som du omtaler og den understøtter IKKE 24fps (native, doblet,triplet eller mere), den viser det som 60hz, dvs der er judder.

Sku ærgeligt når de reklamerer med 72hz gengivelse. "

Hvorfor faen kan man ikke stole på LG's hjemmeside !:( !:(
Af Nick_S
#42143
Selvom designet på PG6000 er monster fedt og billedkvalitet faktisk RIGTIG god, må det for de fleste næsten være en deal-breaker at den ikke understøtter 24p.
Den står hvor jeg arbejder, og må indrømme at det er uheldigt med al den judder på bluray materiale.

Desuden er både 42 og 50" ISF og THX certificeret.

Personligt ville jeg tage Panasonic PX80
Af dkawa
#42144
hvordan kan man sende en fladskærm på markedet som ikke understøtter HD matriale i form af blue ray.

Det er uden for min opfattelses evne, når man nu har et så fedt desgin og i følge Nick_S en god billedgengivelse !

Men sådan er det vel altid.
Af Bavianen
#42146
dkawa skrev:http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?RSS=41653

"Lige en opdatering på denne tråd. I det nye svenske "Hemmabio" tester de denne i 50"PG6000 som du omtaler og den understøtter IKKE 24fps (native, doblet,triplet eller mere), den viser det som 60hz, dvs der er judder.

Sku ærgeligt når de reklamerer med 72hz gengivelse. "

Hvorfor faen kan man ikke stole på LG's hjemmeside !:( !:(
Står fandme alle steder en 50" kan.....hvis ikke er det svindel !:( og den stopper ikke her.... !:(
Af Monolithos
#42316
Er I helt sikker på det er LG 32PG6000 og ikke LG6000 som er et LCD som I har set? Virker ret underligt at det kun er Elgiganten der sælger plasma modellen, når ingen andre steder har det endnu rundt omkring på nettet.

Producenter afventende med 32” plasma Tv

Har svært ved at tro at kun Elgiganten skulle have den på hylderne her hjemme! Desuden er den heller ikke til at finde på deres hjemmeside kun modellen LG6000. Men hvilken pris så du den til (please svar på det idet mindste)?

Og ja, deres LGE.com er ikke til at stole på.
Af dkawa
#42325
Jeg snakker egentlig kun ud fra 42PG6000 som jeg har set..

Har ikke set PG6000 som 32"
Af Quasimodo
#42351
# Monolithos

Ja det er helt bestemt LG 32PG6000, som jeg så i Elgiganten. Der stod også 32LG6000, i en anden række.
32PG6000 var prissat til 7.999,-
Det var tydeligt at se forskel LCD'eren, var mere lysstærk; men man kan jo ikke sammenligne rigtigt i en udstilling synes jeg.
Jeg er stadig vild med designet; men det ender nok med et Pana... 37", ifølge de tilbagemeldinger der er givet.

Mvh
Af mufcdk1974
#42387
Monolithos skrev:Er I helt sikker på det er LG 32PG6000 og ikke LG6000 som er et LCD som I har set? Virker ret underligt at det kun er Elgiganten der sælger plasma modellen, når ingen andre steder har det endnu rundt omkring på nettet.

Producenter afventende med 32” plasma Tv

Har svært ved at tro at kun Elgiganten skulle have den på hylderne her hjemme! Desuden er den heller ikke til at finde på deres hjemmeside kun modellen LG6000. Men hvilken pris så du den til (please svar på det idet mindste)?

Og ja, deres LGE.com er ikke til at stole på.
Jeg kan garantere det er rigtigt at Elgiganten har 32PG6000, har købt en i går i Elgiganten Nykøbing F.
Af Quasimodo
#42388
#mufcdk1974

Det var jo også der jeg så det.
Hvordan synes du så at det er, og hvor langt sidder du fra det.

Mvh
Af mufcdk1974
#42389
Quasimodo skrev:#mufcdk1974

Det var jo også der jeg så det.
Hvordan synes du så at det er, og hvor langt sidder du fra det.

Mvh
Lad mig slå fast kvaliteten er ikke som på Pana, der mangler lidt på farverne men det skal siges det er svært at sige da jeg køre med nedsat kontrast her i begyndelsen, så jeg er ikke færdig med at justere. Sort er i min nuværende indstilling ikke så sort som håbet.
TV'et er tilgengæld legende let at bruge med en masse indstillinger. De 4 HDMI stik er suveræn og lyden er noget af det bedste jeg har hørt på en fladskærm.
Design mæssigt er den i top (som de fleste LG skærme), men er du ikke til pianolak, så køb ikke dette TV ;)

32PG6000 er efter min mening for dem som ikke har plads til 37" (i mit tilfælde er 32" faktisk lige i overkanten, bruger den på kontoret så kæresten kan slippe for alt min sport :p ) og som ikke vil have LCD (jeg er af den mening af LCD er komplet ubruglig til sport).
Prismæssigt er den lige lovlig dyr, MEN som sagt er du ikke til LCD er tv'et imo pengene værd.
Har du plads til 37" ville jeg dog vælge Pana.