Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#41533
Modulet skal ikke have en ledning. Det sidder bare i dit TV hvor du jo kører antennesignalet fra dit almindelige antennekabel ind.
Af Ketchup
#41548
Tak, Yakken for gode svar på dd's spørgsmål... Det er sgu helt til at overskue efterhånden:)

Bare et hurtigt spørgsmål til sidst:

Hvis man køber omtalte dekoderkort, CA - modul mv. kan man modtage digitalt signal fra YouSee. Hvis man vil se HD format kræver det også at TV'et kan modtage mpeg4, ikke?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#41551
Jo, HD kanaler kræver MPEG4 dekoder. Mht CA modul så er jeg faktisk lidt i tvivl om modellen er en anden hvis den skal understøtte HD. Nogen der vil byde ind?
Af Rocco
#43053
Jeg var inde og se på en Samsung HD boks i Yousee butikken. Der stod på skiltet: "Ægte HD 720p - 1080i".

Er det en skrivefejl? Hvorfor er det ikke 1080p og gør det en forskel? Jeg har 42" PX80 og LX5090.
Af Supergris
#43055
Nej, det er ikke en fejl, da HD kanalerne sendes i enten 1080 i eller 720 p. Båndbredden er endnu ikke stor nok til at overføre et full HD signal, som er 1080p...
Af zyckelmaster
#43056
Rocco skrev:Jeg var inde og se på en Samsung HD boks i Yousee butikken. Der stod på skiltet: "Ægte HD 720p - 1080i".

Er det en skrivefejl? Hvorfor er det ikke 1080p og gør det en forskel? Jeg har 42" PX80 og LX5090.
Det er ikke en skrivefejl. Der er ingen tv-kanaler som i dag udsendet i 1080P (Full hd). Det kræver simpelthen for meget båndbrede at sende så store datamængder.

I stedet sendes HD-kanaler i 720P eller 1080I (altså hvor først den ene halvdel af de 1080 linier opdateres og derefter den anden halvdel). Men det er sådan set også ængte HD - bare ikke Full hd...og jo det gør altså også en forskel...
Af Rocco
#43067
Ok- Mange tak for svarene. Jeg synes bare ikke jeg har lagt mærke til de 1080i i Yousee materialet før. Men det lyder som om, at det giver mening.