Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kasper_j
#37815
ribs skrev:
En elektronisk dåseåbner!
Hmmmm jaa men ku man ikke gøre batteri leve tiden bedre, og er der ikke noget med at dåse-åbne-knappen skærer lidt i pegefingren, og så kan man jo aldrig få sine ananas åbnet hurtigt nok :D
Af zyckelmaster
#37824
yakken skrev:
Thor-thor skrev:Bortset fra det var min pointe bare, at jeg ville overveje om jeg ville bruge i omegnen af 25k på et Pioneer, når jeg kunne købe et til ca. 16k som var meget tæt på at være ligeså godt.
For mig ville svaret helt sikkert være nej, idet jeg hellere ville bruge de sidste 9-10k på eksempelvis rejser eller lignende.
Men det er jo individuelt, og hvis man føler for at købe et meget dyrt tv skal man da gøre det!
Manden skriver jo netop, at han vil bruge 20-30.000 kr. og det må vi jo så tage udgangspunkt i. Det må også betyde, at han har gjort op med sig selv at et godt TV er disse penge værd. Det Sharp han selv foreslår koster også på den forkerte side af 20.000 kr.
Jeg giver Yakken ret I, at man må gå ud fra, at PeterK er parat til at bruge 20-30K, ellers ville han vel ikke skrive det!

Og Peter, så skal du gå efter Pioneer 508 eller vente 3-4 uger på 5090 (B


Mvh.
Den glade ejer af en Skoda Octavia og en Pana PX80 :p
Af Thor-thor
#37825
Tror egentlig ikke vi er så uenige.

Jeg opfordrer bare til at man skal tænke over at man giver uforholdsmæssigt mange penge for at få de sidste få % ydelse
I mange tilfælde kan man formentlig dårligt se forskellen ved "almindeligt brug"
Dette, vil jeg tro, gør sig gældende for de fleste "afslappede" tv seere, og der er jo ingen grund til at betale (dyrt) for noget man ikke har brug for. (ligesom man heller ikke betaler en formue for dæk, der er godkendt til køre over 300km/t, hvis bilens topfart kun er halve.)

Men hvis man mener at det er pengene værd alligevel, er det da bare at få handlet.

T
Af Holm86
#37827
hvis det skulle være LCD kunne Samsungs LE52F9 så ikke overvejes??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#37828
Det her handler jo ikke om religion, dvs. LCD vs. plasma. Det handler om, at få det bedste TV for pengene. Dér kan LCD desværre ikke være med i øjeblikket.
Af NewBee
#46328
Hej med jer,

Nu har jeg læst og søgt viden om diverse fladskærme (fortrinsvis plasma, da det hurtigt gik op for mig at det nok var dem der var længst fremme med kvaliteten på billedet) og det jeg er kommet frem til er at man får mest skærm for pengene ved at købe et pioneer 5090 eller måske et panasonic 50PZ800... kan jeg have ret i det, eller er der kommet noget nyt under solen?

Krav :
Billedekvalitet - god (brug. alm TV samt DVD)
50+"
Design
pris 20-30K

Mvh
Madsen
Af Sune Poulsen
#46331
kunne ikke være mere enig dér!

jeg tjener ikke mange penge som sådan, men har alligevel sparet sammen til et tv i den klasse dér. Kammerater sys det er langt ude, men hvorfor dælen sidder de så allesammen hjemme ved mig og ser film??? gælder også lyd, har det på samme måde dér..

Er meget film/spil interesseret og synes tv'et spiller en enorm stor rolle i opfattelsen af det materiale man nu ser på..! Hvad enten det er et spil eller en film, betyder billedet bare så meget for realismen og oplevelsen! Det kan ændre opfattelsen af det man ser fuldstændigt..

Er da forståeligt nogen synes det er tæt, men hvis de havde råd og overskud i økonomien havde de måske ikke gjort det samme så?

8)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#46333
NewBee skrev:kan jeg have ret i det, eller er der kommet noget nyt under solen?
LX5090(H) er stadig "king of the hill".
Af NewBee
#46368
@Yakken,

Skal man vælge LX5090 fremfor PZ800? og hvad betyder H'et i LX5090?

Hvad får man ekstra for de penge man betaler mere for LX'eren i forhold til PZ800?

Mvh
Madsen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#46370
Mht. H og non-H model, så er Pioneer.dk nok et godt sted at starte. Jeg husker ikke alle forskellene, men de primære er DNLA og DVB-S med MPEG4 tuner.

PZ800 vs. LX5090:
Pioneers model har et bedre sortniveau og billedbehandlingen i TVet er i særklasse. Husk dog på at 5090 leveres uden højttalere og stander/beslag. Disse ting repræsenterer en merudgift på godt 2500 kr.
Af NewBee
#46384
@Yakken,

Tak for info... Min plan er at tage ud og se modellerne live i dag så jeg selv kan danne mig et indtryk af billedekvaliteten...

Med hensyn til køb af skærm skal man så benyttet et site som pricerunner til at finde den billigste forhandler, eller skal man kigge over grænsen for at finde den billigste pris? Benytter du evt. en foretrukken forhandler?

Mvh
Madsen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#46389
Nu køber jeg ikke fladskærme flere gange om året, så en "foretrukken" forhandler bliver nok svær at give dig. Generelt sætter jeg større pris på professionel service end laveste pris i verden, så jeg ville nok finde en fysisk forhandler, der kunne give relevant og kvalificeret service og så belønne ham ved at købe mit TV dér. Dette er dog langt fra den gængse holdning her på siden, så bør nok kigge i vores forhandler-sektion her i forum også.
Af NewBee
#46407
Okay... Jeg sætter skam os pris på god og professionel service, men sætter samtidig os pris på en lav pris... Da det jo i virkeligheden er det samme fysiske produkt man køber... men jeg vil prøve at tjekke forhandler sektionen... :)