Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TYBO
#37774
Hvis du har direkte lys ind i skærmen så pas på med plasmaskærme da de reflektere lyset.

Bare til info...men tag selv ud og se skærmene.

Stil dig ikke tilfreds med at se et plasma i et mørkt baglokale. Det skal ses i et lokale som minder om din stue så meget som muligt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#37775
... men hvis du har været vandt til CRT, så vil de nyere plasma-TV reflektere mindre. Især Panasonic har været gode til, at behandle deres skærme.
Af PeterK
#37779
Tror faktisk jeg har kigget på det i min lokale expert til en 20000.

Ok nogle rookie spørgsmål:

Er det et problem(eller vil det blive det) om ik så længe at det ik er Full hd?
Vil man ik savne en dvb-c tuner i 2009?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#37780
DVB-C er i sig selv ikke specielt interessant idet HDTV er lige om hjørnet. Det analoge kabel-TV signal lukker ikke ned i 2009. Uanset hvad, så vil du nok skulle have fat i en ekstern boks engang i fremtiden, da der er så mange ting der endnu ikke er helt fastlagte, at du ikke kan fremtidssikre dig pt.

Fuld HD har været oppe og vende så utroligt mange gange og du kan læse om det her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1210750202
Af Thor-thor
#37783
PeterK skrev:Altså det er bare hovedsagligt alm dagligdags kiggeri + lidt bluray, og måske noget konsol. Nothing fancy...
Som jeg læser det her er du rimelig afslappet tv seer? Hvis det er tilfældet er det efter min mening, totalt overdrevet et bruge 20-30k på et tv!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#37785
Jeg er lodret uenig. Jeg vil også betegne mig selv, som en ret almindelig TV seer, med samme forbrug og valget ville nu også falde på Pioneer for mit vedkommende.

Skal man være superentusiat for, at få glæde af god billedkvalitet? Det mener jeg bestemt ikke! Hvorfor skulle Peter sætte mindre pris på et godt TV blot fordi han ikke bruger 8 timer foran det hver dag? Hvilket behov synes du der retfærdiggør, at man bruger 30.000 kr. på et TV?

Hvis man er villig til at betale dét det koster, at få et godt TV så er det i realiteten ligegyldigt hvor ofte man bruger det og hvad det bruges til (med mindre brugsmønstret er ødelæggende for TV-typen, såsom tekstbehandling på et plasma-TV).

Du kan også komme fra A til B i en Lada til 8.000 kr. men den er hverken ligeså smart, ligeså hurtig, ligeså kvalitetsbetonet eller driftsikker, som en Audi.
Af ColdAsIce
#37786
Thor-thor skrev:
PeterK skrev:Altså det er bare hovedsagligt alm dagligdags kiggeri + lidt bluray, og måske noget konsol. Nothing fancy...
Som jeg læser det her er du rimelig afslappet tv seer? Hvis det er tilfældet er det efter min mening, totalt overdrevet et bruge 20-30k på et tv!
Det kommer da helt an på, hvor mange penge man har, eller hvor kvalitetsbevidst man er ;)
Af TYBO
#37797
Yakken: Nu har skærmen jo også HD tuner :)
Godt du valgte Lada og ikke skoda i den sammenligning med bilen ellers havde jeg været over dig som en høg :)

Alt i alt kommer købet af så dyrt et TV an på hvad man vil.
Personligt synes jeg at alle TV som er på markedet i dag har problemer i en eller anden form og de perfekte TVs må snart komme...er man så typen der kun lige har de 30000 og altid vil have det bedste så skulle man måske lige vente nogle år med sin invistering og vælge en billigere løsning lige nu.

I legoland har de en ny Pioneer 50" som afspiller HD film.
Der var masser af fejl i billedet mens jeg stod og kiggede på.
Måske ikke indstillet ordenligt....hvad ved jeg.

Hvis du kan finde den et sted så tjek lige:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... &Soegeord=

Skærmen ligner 1 million...men er billig :)

Prisspringet er stort og jeg synes ikke de sidste mange penge man smider efter TVet retfærdiggør for den lille forskel.

Men er man ligeglad med pengene så er pioneer nok valget.
Af Thor-thor
#37798
yakken skrev:Jeg er lodret uenig. Jeg vil også betegne mig selv, som en ret almindelig TV seer, med samme forbrug og valget ville nu også falde på Pioneer for mit vedkommende..........

Du kan også komme fra A til B i en Lada til 8.000 kr. men den er hverken ligeså smart, ligeså hurtig, ligeså kvalitetsbetonet eller driftsikker, som en Audi.
Jeg skrev også "efter min mening" ikke at det var "en absolut sandhed" jeg kom med.

Jeg tror da også at du, Yakken, er en helt almindelige, gennemsnitlige tv seer, for de er jo allesammen medstiftere af et forum der beskæftiger sig med fladskærme og har allesammen skrevet mere end 4000 indlæg om samme emne eller :) ?? Så mon ikke du og de fleste andre af de "faste" skribenter herinde går lidt mere op i det end som så?

Bortset fra det var min pointe bare, at jeg ville overveje om jeg ville bruge i omegnen af 25k på et Pioneer, når jeg kunne købe et til ca. 16k som var meget tæt på at være ligeså godt.
For mig ville svaret helt sikkert være nej, idet jeg hellere ville bruge de sidste 9-10k på eksempelvis rejser eller lignende.
Men det er jo individuelt, og hvis man føler for at købe et meget dyrt tv skal man da gøre det!

T
Ps
Sammenligningen med Lada og Audi er iøvrigt helt hen i vejret hvis du hentyder til de Pana/Pio der er foreslået. Havde du nu sammenlignet Passat/Panasonic PZ og Pioneer/Audi ville det nok være lidt mere fair ( og jeg ville nok iøvrigt selv købe Skoda/PX80 ;) )
Senest rettet af Thor-thor 21. maj 2008, 20:50, rettet i alt 3 gange.
Af Thor-thor
#37800
ColdAsIce skrev:
Thor-thor skrev:
PeterK skrev:Altså det er bare hovedsagligt alm dagligdags kiggeri + lidt bluray, og måske noget konsol. Nothing fancy...
Som jeg læser det her er du rimelig afslappet tv seer? Hvis det er tilfældet er det efter min mening, totalt overdrevet et bruge 20-30k på et tv!
Det kommer da helt an på, hvor mange penge man har, eller hvor kvalitetsbevidst man er ;)
Selvfølgelig, hvis man har for mange penge er det jo ikke noget problem.
Men hvis man også har andre interesser i sit liv end tv og man skal prioritere økonomien lidt, skal man måske overveje at nøjes med det tv, der "yder" 5% dårligere, men til gengæld koster 40% mindre?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#37804
Thor-thor skrev:Jeg skrev også "efter min mening" ikke at det var "en absolut sandhed" jeg kom med.
Sådan opfattede jeg det også, men derfor kan jeg jo godt være uenig. Ellers ville jeg vel have fortalt dig at du tog fejl i stedet ;)
Thor-thor skrev:Jeg tror da også at du, Yakken, er en helt almindelige, gennemsnitlige tv seer, for de er jo allesammen medstiftere af et forum der beskæftiger sig med fladskærme og har allesammen skrevet mere end 4000 indlæg om samme emne eller :) ?? Så mon ikke du og de fleste andre af de "faste" skribenter herinde går lidt mere op i det end som så?
At kende forskel på godt og skidt er jo bare en fordel, men derfor kan man, som alm. bruger, jo godt sætte pris på et godt TV alligevel. Forskellen er jo bare, at gennemsnittet måske ikke har set forskellen på forhånd? Er du ikke medstifter af et forum om fladskærme? Der er da så mange fora rundt omkring, at det bare er om at komme igang 8)
Thor-thor skrev:Bortset fra det var min pointe bare, at jeg ville overveje om jeg ville bruge i omegnen af 25k på et Pioneer, når jeg kunne købe et til ca. 16k som var meget tæt på at være ligeså godt.
For mig ville svaret helt sikkert være nej, idet jeg hellere ville bruge de sidste 9-10k på eksempelvis rejser eller lignende.
Men det er jo individuelt, og hvis man føler for at købe et meget dyrt tv skal man da gøre det!
Manden skriver jo netop, at han vil bruge 20-30.000 kr. og det må vi jo så tage udgangspunkt i. Det må også betyde, at han har gjort op med sig selv at et godt TV er disse penge værd. Det Sharp han selv foreslår koster også på den forkerte side af 20.000 kr.
Thor-thor skrev:Sammenligningen med Lada og Audi er iøvrigt helt hen i vejret hvis du hentyder til de Pana/Pio der er foreslået. Havde du nu sammenlignet Passat/Panasonic PZ og Pioneer/Audi ville det nok være lidt mere fair ( og jeg ville nok iøvrigt selv købe Skoda/PX80 ;) )
Nu var Lada'en ikke nødvendigvis et Panasonic TV og derudover fremmer overdrivelse forståelsen.
TYBO skrev:er man så typen der kun lige har de 30000 og altid vil have det bedste så skulle man måske lige vente nogle år med sin invistering og vælge en billigere løsning lige nu.
Og hvis man liiige venter 4 år mere, så må teknologien da være perfekt? Du kan altid vente på noget nyt og sådan går tiden jo. Det er én ting at vente på at man har råd, men at vente bare fordi der nok kommer noget bedre i morgen er skruen uden ende. Køb når du har behovet og køb så dit behov er dækket. Dette forudsætter dog også at du opnår en hvis form for indsigt i hvad du har behov for eller vil stille dig til tåls med.
Af TYBO
#37806
siger ikke at den vil være perfekt....men langt bedre end det vi ser i dag...og så ville jeg sgu være ked af det hvis jeg havde skudt 30.000 afsted.
Af kasper_j
#37808
TYBO skrev:de perfekte TVs må snart komme
jeg kan ikke komme på et eneste elektronisk produkt, jeg nogensinde har set, hørt eller læst om der ikke kan forbedres - Kan du?
Af ribs
#37812
kasper_j skrev:
TYBO skrev:de perfekte TVs må snart komme
jeg kan ikke komme på et eneste elektronisk produkt, jeg nogensinde har set, hørt eller læst om der ikke kan forbedres - Kan du?
En elektronisk dåseåbner!