Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#358319
Min bror er på udkig efter tv - de har en lys stue, og valget er allerede lagt på Qled fra Samsung - derfor ingen oled.

Følgende lurer han på og til tilbudspris eller tilbudt pris
QN85D 2024 = 13900 incl vægbeslag
QN90C 2023 = 11990 (Er på tilbud i Elg og Power lige pt).

Jeg har selv en QN93B 2022, som jeg er virkelig tilfreds med, men er der nogle skarpe folk her, som kan vejlede i væsentlige forskelle og så faktisk forskel i det visuelle, hvis man sammenligner de to TV.

Det drejer sig om 65" varianterne.
#358351
Kommer nu 😉,, helt klart QN90C især når lokalet er lyst den har mere lys, og er væsentligt bedre til at håndtere refleksioner, end QN85D og da QN90C er 2000 kr billigere er det bare at hoppe på QN90C , når nu valget står mellem de 2 modeller.
#358391
Super - tak for svaret. Jeg havde også selv foreslået QN90C, men jeg tror han faldt for typisk "misledning" i butikkerne.
Rent faktisk var han i samme butik 2 gange, for at få vejledning - fik to forskellige sælgere, og derved også 2 forskellige svar :)
#358393
Det der betyder noget er at QN90C har en bedre billedkvalitet, og det allervigtigste når man har et lyst rum mere knald på lyset og ikke mindst meget bedre til at modstå refleksioner, hvilket for mig personligt er en ting jeg ikke kunne undvære.