Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#357837
Jeg har lige været i Elgiganten og samlignet et 60Hz og et tilsvarende 144Hz og hold da op der er kæmpe forskel når teksten løber over skærmen eller der er hurtige billeder. På De 60Hz hakker skærmen til tider og der kommer slør på tekst, fodbolde osv præcis som mit Samsung derhjemme, hvor i mod på 144Hz er der intet.
#357844
Ja ok Elgiganten må tage fejl, men det ændre desværre ikke på det hakker af h til.. en af grundene til jeg er på udkig efter et nyt.. men hvis det ikke er opdateringshastigheden så ved jeg squ ikk 🙄
#357850
Nexus skrev: 30. mar 2024, 16:27 Har du evt prøvet at deaktivere Auto Motion Plus på dit Samsung?
Jep det har aldrig været sat til.. synes heller ikke det er så slemt som i butikken men mest når man ser fodbold feks hvis kameraet hurtigt skal følge med bolden så kan det ligesom hakke hurtigt i billedet og så det skide slør der konstant er efter bolden..

Har dog besluttet mig for at prøve et nyt.

Overvejer rigtig meget det tcl 98” da det virker som om man får rigtig meget for pengene.. men power har også et Samsung 8k 85” på tilbud til 20.000 det er også fristende. Spørgsmålet er bare om man får udnyttelse af de 8k når der intet der bliver vist i det format endnu
#357855
Kirling skrev: 30. mar 2024, 16:43
Nexus skrev: 30. mar 2024, 16:27 Har du evt prøvet at deaktivere Auto Motion Plus på dit Samsung?
Jep det har aldrig været sat til.. synes heller ikke det er så slemt som i butikken men mest når man ser fodbold feks hvis kameraet hurtigt skal følge med bolden så kan det ligesom hakke hurtigt i billedet og så det skide slør der konstant er efter bolden..

Har dog besluttet mig for at prøve et nyt.

Overvejer rigtig meget det tcl 98” da det virker som om man får rigtig meget for pengene.. men power har også et Samsung 8k 85” på tilbud til 20.000 det er også fristende. Spørgsmålet er bare om man får udnyttelse af de 8k når der intet der bliver vist i det format endnu
Ja, til prisen er det muligvis fristende, men Samsungs 8K Tv er (nærmest) et flop, udnyttelsen er lig nul, og udover at strømforbruget er uhyrligt, så er mange af deres 4K TV bedre. Så det ville jeg holde mig langt fra.