Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#357483
Jeg oplever en super underlig fejl på mit 55" Samsung TV og håber der sidder et super skarpt hoved som kender til årsag eller har et bud på løsning.
TV'et er med One Connect boks, er fra 2018 og har følgende info:
Modelnummer: QE55Q7F QLED TV
Serienummer: Model code på OneConnect: SOC1000M.

Fejlen består i, at når TV'et tændes, så viser billedet kun en grå/blå masse, som ikke er til at tyde. Har vedhæftet billede.
Lyden virker fint og jeg kan høre, at TV'et reagerer, når jeg bruger fjernbetjeningen (menu lyde).
De første ca. 4 måneder, kunne jeg løse fejlen ved at restarte TV'et ved at holde tænd/sluk knappen nede i 5 sekunder. Derefter virkede det som det skulle.
Dette virker dog desværre ikke længere og jeg har forsøgt at pille alt fra hinanden og samle det igen.
Lyder virker fortsat fint og jeg kan skrue op og ned for volumen.
Hvis jeg trækker fiberkablet til One Connect boksen ud af TV'et, så kommer der et fint billede frem på TV'et, som viser at jeg skal forbinde One Connect boksen, så selve TV'et er i stand til at vise billeder.
Og umiddelbart tænker jeg, at hvis det var kablet eller One Connect boksen, hvorfor virkede en genstart så de første 4 måneder?
Jeg har kontaktet Samsung, som henviser til en reparatør i Aalborg, hvor det koster 600,- i fragt.
Derfor vil jeg høre jer, om I har oplevet noget lignende eller har et godt råd?