8. feb 2024, 07:23
#356825
TSizzle skrev: ↑7. feb 2024, 21:28Helt enig man kan støde ind i dårlig rådgivning alle steder, her på dette site har det altid været en yndet sport at udskamme Elgiganten, personeligt har jeg fået en super behandling/service når jeg har købt tv ved dem.HrJensen1 skrev: ↑7. feb 2024, 19:41Selvom du har ret, så er der stadig nogle ikke uvæsentlige faktorer.donfrankie skrev: ↑7. feb 2024, 08:24 Den løsning vil jeg så ikke anbefale.Sikke noget vrøvl - uanset hvem der reparerer eller bytter, gælder garanti og reklamationsret.
Altid gå igennem stedet man har købt varen, det er dem der skal opfylde de to års reklamationsret.
For hvis du går direkte til LG og du får byttet TVet så har du ikke nødvendigvis noget garanti eller reklamationsret.
Går du derimod til Elgiganten og det bliver byttet til et nyt, så starter der en ny reklamationsperiode på 2 år.
Hvis du som forbruger får repareret en skærm, så vil du på de reparerede dele have "fornyet" din reklamationsret.
Vælger du at gå direkte til producenten, så vil der ingen dokumentation være for tidligere udførte reklamation hos den virksomhed du oprindeligt har købt dit produkt ved. Derved vil du - hvis du i fremtiden løber ind i yderligere problemer med dette - ikke kunne gå direkte til denne, uden selv at stå med dokumentationspligten for den udførte reklamation.
Kærlig hilsen en "Elmutant" (Kan vi ikke lige hæve niveauet, og droppe øgenavnene i fremtiden, så vi alle kan være her?)