Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af jesperkyster
#356608
Hej

Skal jeg virkelig op have en 75 tommer skærm i oled med en afstand på næsten på 4 m? Der bliver set lige fra HD til 4k.
Af jkn789
#356609
ja du op i 77 ". Oled findes ikke i 75"
Af Supergris
#356611
Du SKAL ikke, men oplevelsen når du ser film mm., vil blive det FEDERE; hvis du vil udnytte den ekstra skarphed og flere detaljer, som 4K har at tilbyde, kan du også godt tale om, at du SKAL op i en størrelse, der ikke overskrider afstanden, hvor øjnene kan skelne forbedringen fra 1080p...
Af jkn789
#356618
Ved ikke hvor længe siden du har været i biografen. Men prøv at sammenligne det med at du ser en film i den største sal på det store lærred, og så se den samme film i en af de små sale.
det er den store biografi oplevelse man gerne vil have hjemme i stuen også. Og jo større tv, du har på en sidde afstand på 4 meter jo bedre, hvis du ønsker den biograf oplevelse.
hvis du derimod mest ser tv2news og alm flow tv, så er en 65 " skærm fint.
Brugeravatar
Af jesperkyster
#356619
I princippet jkn789 skulle tv'et kunne lidt af det hele, sport film osv. Flow tv ryger nok for os i fremtiden med de abonnenter priser og dårlig kvalitet. Hvis i skulle opveje c3 og A95k imod qn95c. Hvilken ville i så vælge? Ville jeg mangle Dolby vision og mangle filmmaker movie?
Brugeravatar
Af KimKaos
#356620
Dolby Vision er der delte meninger om - nogle vil sige det er et must andre vil mene det er til at leve med hvis det mangler.

Jeg hader LGs remote og point-pis - men har man en Apple boks - så er C3 et godt bud på et OLED der har det hele

A95K er det rene luksus - Sonys flagskib går man ikke galt i byen med og så får man både Dolby Vision og Google TV med i prisen

QN95C bedste miniled men nul Dolby Vision - til gengæld får du et lystærkt panel

Alle 3 er gode valg - for dem der har råd og mener at OLED og Dolby er den eneste vej - de ville vælge Sonys specielt deres A95K er det rene guf og sidder du først at kikker på en 65" så glemmer du alt om det ikke er en 77" ;)

Er man lidt mere budget-typen så bliver det et C3

Er man bange for burn-in og mener at Dolby er nice to have men ikke et must - så er Samsung absolut et sikket valg

Hvis jeg skulle ud og købe nyt tv i dag så ville jeg uden tvivl vælge et Sony A95K
Brugeravatar
Af jesperkyster
#356624
Vil du være sikker på at 65 tommer ikke bliver for lille selvom jeg også kan rykke min lænestol frem 3 meter uanset om jeg ser FHD eller 4k/UHD. Jeg synes mange af disse afstand mål der findes idag, er meget forskelligt. Du vil ikke være bange for burn-in? Hvad har du selv kimkaos?
Brugeravatar
Af KimKaos
#356625
Jeg har et ældre Samsung der skal skiftes i år og jeg bor i gamle københavnerlejlighed så for mig er 65" rigeligt