Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thebonden
#356533
Hej
Jeg leder efter et tv til soveværelset
Med 40 til 55 tommer skal side på væg for enden af sengen
Skal kunde justere lyset fx nåe en sover og den anden er vogen og alt lys er slukket så der ikke kommer så krafige lys fx har jeg på min ipad skruget helt ned for lyset med og med 4k
Vi har oled i stugen men det betyder mest at kunde justere lysstyrken
Hvad vil i vælge
Af Beckham
#356544
Jeg vil formode at mere eller mindre alle tv har justering af lyset nu om dage. Kunne måske være en fordel at nævne noget om budgettet også.
Af Supergris
#356554
Budgettet er vel ret ligegyldgigt, da billedkvaliteten bliver totalt ødelagt ved at skrue så meget ned for lysstyrken, som det lader til bliver tilfældet, så tag blot det billigste TV, der er på tilbud...
Af flat1000
#356557
Supergris skrev: 23. jan 2024, 17:11 Budgettet er vel ret ligegyldgigt, da billedkvaliteten bliver totalt ødelagt ved at skrue så meget ned for lysstyrken, som det lader til bliver tilfældet, så tag blot det billigste TV, der er på tilbud...
Nu behøver det ene jo ikke udelukke det andet. Og ovenstående formulering "Skal kunne justere lyset...", det udelukker jo ikke, at det også anvendes på helt normal vis :). Har selv de samme krav til et nyt tv i soveværelset.

Panasonic har den egenskab (både mit oled og gamle G20) at billedet kan slukkes helt som kan være brugbart hvis man ønsker at falde i søvn til en radiokanal eller Deadline :) .

Mit gamle plasma G20 kan dog ikke blive særligt mørkt (for lidt til mig), hvis billedet ikke er helt slukket, måske det er en plasma ting. Nogen der ved det?

Mit Samsung 49Q7F kan også gøres meget mørkt, men har en irriterende designfejl i mine øjne. Radiokanaler vises med et lyseblåt/lilla billede med lys i bevægelse i.s.f. blot sort skærm.

Hvordan er det med et Samsung QD-oled, kunne godt blive mit næste soveværelse tv?