Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MKL2106
#356366
Hej,

Jeg har er 6 år gammelt Philips 65"OLED903 TV, som jeg tænker at skifte tilet Samsung 85" -The Frame, men er lidt bange for at få et dårligerer billede, ved godt at mit nuværende TV er 6 år, men det er trods alt OLED, hvor The Frame "kun" er LED.

Hvad siger I, på forhånd tak for hjælpen.
Senest rettet af MKL2106 12. jan 2024, 10:01, rettet i alt 1 gang.
Af PeterD
#356369
The Frame er vel, skåret ind til benet og væk med reklamen, et Samsung Q70 LCD..

Dets eneste "fordele" er vel større skærm, "mat skærm" og antifrefleks men det betyder vel også mindre lysstyrke ?
Af henrik.yde
#356370
Du vil gå (voldsomt) ned i billedkvalitet, ved at skifte fra OLED til The Frame, som er et LCD TV. Og særligt et 85 tommer er "afslørende" mht til billedkvalitet. Et kantbelyst TV i den størrelse er efter min mening ikke nogen god ide. Hvis det SKAL være 85 tommer, så findes der andre TV der både er billigere og bedre.
Evt. kunne du gå ned i 77 tommer, og få OLED til samme pris som The Frame i 85 tommer. Bare et forslag. :)
Af Supergris
#356374
PeterD skrev: 11. jan 2024, 19:42 Dets eneste "fordele" er vel større skærm, "mat skærm" og antifrefleks men det betyder vel også mindre lysstyrke ?
PeterD, du ved alle skærme har "antirefleks", og hvis du tænker på "Antiglare", så er det kun topmodellerne fra Samsung, der har denne teknologi, og der hører "The Frame" ikke hjemme.

Hvorfor ser du "mat skærm" som en fordel, selvom du har sat "fordele" i gåseøjne?

Lysstyrken er ikke det afgørende, det er mere billedkvaliteten generelt og manglende evne til at vise hæderlig HDR...
Af PeterD
#356375
Sjovt at nogle brugere herinde så specifikt nævner "anti refleks" som en fordel for Samsung skærne.

Det kan vi så godt strege hvis alle skærne har det og dermed også mat skærm, hvis det ikke hjælper noget.

Så alligevel ingen fordel der ift. konkurenterne.
Af Supergris
#356379
PeterD, så aktiv du er herinde, så må du have læst, hvordan det hænger sammen, dog plejer det vist at blive benævnt som "anti-genskin", og igen igen, så er det kun Samsungs topmodeller, der har deres mest effektive behandling, som de kalder "antiglare".

Mat skærm er der et fåtal, der ser som en fordel, når vi snakker TV, da farverne ikke popper på samme måde, som hos en glossy, men hvis man har problemer med hensyn til lysindfald, kan det sagtens være at foretrække, men en "fordel" vil jeg ikke kalde det.