Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bowiecool
#356291
Hvilket 77" Samsung oled tv skal man vælge:

Samsung TQ77S90C - 19.990 kr
Samsung TQ77S92C - 19.990 kr
Samsung TQ77S94C - 19.990 kr

Hvad er forskellen på disse tv?

Mvh Bo
Af George1
#356292
Same same det er bare forskellige numre fra forskellige butikker, skærmen er den samme, hvis du køber i elgiganten ville jeg tilkøbe 5 års garenti, den gælder også mod burn in.
Af henrik.yde
#356293
Panelgeneration, S94C er selvfølgelig den nyeste, og har et fabelagtigt godt billede, har lige set det. Den første generation har vist haft lidt problemer/børnesygdomme i form af noget Burn-in. Og dog🤔 er ikke helt sikker, specikationerne ser ens ud, prøv evt. at se her:
https://www.displayspecifications.com/e ... 484826fe23
Jeg har ihvertfald aldrig før set et TV med så godt et billede🤩
Senest rettet af henrik.yde 8. jan 2024, 17:36, rettet i alt 1 gang.
Af George1
#356295
Hvorfor er 94C den nyeste??
Den eneste forskel er at 94C bliver solgt i power og 90C bliver solgt i Elgiganten muligt du kan fluekneppe google og finde små detalje forskelle som gør trådstarter mere forvirret.
Det var forøvrigt generationen før S90C - S95B der var/er ramt af burn in.
Men når man køber et tv til kr 20000 af de lange , giver det mening at tilkøbe en forsikring til kr 699 har lige snakket med elgiganten 5 års garenti uden bullshit den dækker også burn in , personligt ville jeg ofre de kr 699 eller spørge om man kan få den med i købet, men trådstarter får et lækkert billede der er vi enige.
Af henrik.yde
#356296
Ja, det er dumt at spare 699,- når garantien også dækker Burn-in. Ja for pokker, billedet er noget af det bedste jeg længe har set. Var en tur i Elgiganten i dag, og der stod et 77 tommer S94C.
Af George1
#356297
henrik.yde skrev: 8. jan 2024, 17:41 Ja, det er dumt at spare 699,- når garantien også dækker Burn-in. Ja for pokker, billedet er noget af det bedste jeg længe har set. Var en tur i Elgiganten i dag, og der stod et 77 tommer S94C.
Ja synes også fedt billede var nede at lure, har dog kun mødt S90C i Elgiganten og S94C i power de er ens, men når de ikke hedder det samme slipper de måske for at pris matche.
Af NamrepuS
#356303
Hvor finder du 5 år garanti til 699kr hos Elgiganten. Jeg er meget fristet af s95c men er voldsomt i tvivl grundet risiko for burn-in som efter hvad jeg kan læse mig til ikke dækkes af noget. Hvilket må tolkes som ringere tillid til eget produkt end feks. LG som har 5 år på deres high modeller.
Af NamrepuS
#356305
Jeg antager det er dette produkt der henvises til?
https://www.elgiganten.dk/product/servi ... FLATTVON60
Men det er jo en udvidelse af reklamationsretten, og hvis burn in ikke dækkes af almindelig reklamationsret, så dækker det vel heller ikke på en udvidelse/forlængelse??
Jeg er med på at at der specifikt står burn-in nævnt uden nogen forbehold for specifikke panel-typer eller lign. men er i tvivl om hvordan dette honoreres, når det kommer til stykket...?!
Af Supergris
#356308
George1 skrev: 8. jan 2024, 17:01 Same same det er bare forskellige numre fra forskellige butikker, skærmen er den samme, hvis du køber i elgiganten ville jeg tilkøbe 5 års garenti, den gælder også mod burn in.
Det er nu ikke korrekt!
S92C og S94C har bedre og kraftigere lyd i en 2.1-konfiguration modsat S90C, som er 2.0, desuden er man efter sigende garanteret den nyeste generation af panelet, modsat S90C, hvor det vist kun gælder for 77"eren...
Af George1
#356314
Supergris skrev: 9. jan 2024, 01:55
George1 skrev: 8. jan 2024, 17:01 Same same det er bare forskellige numre fra forskellige butikker, skærmen er den samme, hvis du køber i elgiganten ville jeg tilkøbe 5 års garenti, den gælder også mod burn in.
Det er nu ikke korrekt!
S92C og S94C har bedre og kraftigere lyd i en 2.1-konfiguration modsat S90C, som er 2.0, desuden er man efter sigende garanteret den nyeste generation af panelet, modsat S90C, hvor det vist kun gælder for 77"eren...
Nå så var det jo godt at det var 77 " trådstarter spurgte efter, Hvis og hvis og eftersigende ja ja som jeg skrev kunne der være små forskelle uden betydning måske 10 watt i lyd, men intet skrevet i granit som udgangspunkt punkt er de ens og billedkvaliteten panel er den samme i 77"
Senest rettet af George1 9. jan 2024, 10:09, rettet i alt 1 gang.
Af George1
#356315
NamrepuS skrev: 8. jan 2024, 22:53 Hvor finder du 5 år garanti til 699kr hos Elgiganten. Jeg er meget fristet af s95c men er voldsomt i tvivl grundet risiko for burn-in som efter hvad jeg kan læse mig til ikke dækkes af noget. Hvilket må tolkes som ringere tillid til eget produkt end feks. LG som har 5 år på deres high modeller.
100 % reklamationsret af tekniske fejl.
Dækker tilbehør i den originale pakke direkte relateret til produktet (fjernbetjening, oplader og lignende).*
Service on-site derhjemme.**
Levér produktet til enhver Elgiganten butik til service.
Dækker pixelfejl på fladskærme.
Dækker burn in på fladskærme.
Ingen afskrivninger.
Hvis produktet ikke kan repareres får du det samme produkt eller et produkt med samme specifikationsniveau.
ELCARE udvidet reklamationsret er en udvidelse af reklamationsretten og ikke en forsikring.
Af George1
#356316
NamrepuS skrev: 8. jan 2024, 23:46 Jeg antager det er dette produkt der henvises til?
https://www.elgiganten.dk/product/servi ... FLATTVON60
Men det er jo en udvidelse af reklamationsretten, og hvis burn in ikke dækkes af almindelig reklamationsret, så dækker det vel heller ikke på en udvidelse/forlængelse??
Jeg er med på at at der specifikt står burn-in nævnt uden nogen forbehold for specifikke panel-typer eller lign. men er i tvivl om hvordan dette honoreres, når det kommer til stykket...?!
Der kan stilles mange spørgsmål men Jeg er ikke forsikringsrådgiver, kan kun se at det står sort på hvidt at burn in dækkes , fik det bekræftet ved sælger af 2 omgange og der skulle heller ikke være nogen forbehold.
77 " 90C er nyeste generations panel, gælder kun 77"

Namrepus hermed mail fra Elgiganten, så godt nyt til dem der er bange for burn in.

Mail fra Elgiganten.
Snakkede og så lige med min kollega hvor i han også nævnte at den elcare vil dække burn-in, uden nogle begrænsninger. så hvis ser tv 2 new 4 timer om dagen og der skulle ske en fejl ske skade på skærmen, går det under garanti der 🙂
Af George1
#356318
NamrepuS skrev: 8. jan 2024, 22:53 Hvor finder du 5 år garanti til 699kr hos Elgiganten. Jeg er meget fristet af s95c men er voldsomt i tvivl grundet risiko for burn-in som efter hvad jeg kan læse mig til ikke dækkes af noget. Hvilket må tolkes som ringere tillid til eget produkt end feks. LG som har 5 år på deres high modeller.
Forstår ikke hvad du mener LG har netop forbehold for deres garenti mod burn in og vil heller ikke bekræfte at burn in dækkes ved unormalt brug som de jo skal vurdere hvad er.
Af NamrepuS
#356329
George1 skrev: 9. jan 2024, 09:54
NamrepuS skrev: 8. jan 2024, 23:46 Jeg antager det er dette produkt der henvises til?
https://www.elgiganten.dk/product/servi ... FLATTVON60
Men det er jo en udvidelse af reklamationsretten, og hvis burn in ikke dækkes af almindelig reklamationsret, så dækker det vel heller ikke på en udvidelse/forlængelse??
Jeg er med på at at der specifikt står burn-in nævnt uden nogen forbehold for specifikke panel-typer eller lign. men er i tvivl om hvordan dette honoreres, når det kommer til stykket...?!
Der kan stilles mange spørgsmål men Jeg er ikke forsikringsrådgiver, kan kun se at det står sort på hvidt at burn in dækkes , fik det bekræftet ved sælger af 2 omgange og der skulle heller ikke være nogen forbehold.
77 " 90C er nyeste generations panel, gælder kun 77"

Namrepus hermed mail fra Elgiganten, så godt nyt til dem der er bange for burn in.

Mail fra Elgiganten.
Snakkede og så lige med min kollega hvor i han også nævnte at den elcare vil dække burn-in, uden nogle begrænsninger. så hvis ser tv 2 new 4 timer om dagen og der skulle ske en fejl ske skade på skærmen, går det under garanti der 🙂
Det ville være fedt hvis du kunne dele et screenshot af en officiel mail istedet for kopiering af tekst. Det ville være til gavn for flere og egentlig bevis for det er sådan det forholder sig.