Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NamrepuS
#356330
George1 skrev: 9. jan 2024, 10:27
NamrepuS skrev: 8. jan 2024, 22:53 Hvor finder du 5 år garanti til 699kr hos Elgiganten. Jeg er meget fristet af s95c men er voldsomt i tvivl grundet risiko for burn-in som efter hvad jeg kan læse mig til ikke dækkes af noget. Hvilket må tolkes som ringere tillid til eget produkt end feks. LG som har 5 år på deres high modeller.
Forstår ikke hvad du mener LG har netop forbehold for deres garenti mod burn in og vil heller ikke bekræfte at burn in dækkes ved unormalt brug som de jo skal vurdere hvad er.
Samsung har ingen officiel garanti eller benævnelse af burn-in på deres produkt-side, som de eksempelvis har på deres QLED produkter... Uanset forbehold så har LG garanti hvilket Samsung ikke har. Hvilke forbehold bekymrer dig hos LG?
Af Supergris
#356332
George1 skrev: 9. jan 2024, 09:42 Nå så var det jo godt at det var 77 " trådstarter spurgte efter, Hvis og hvis og eftersigende ja ja som jeg skrev kunne der være små forskelle uden betydning måske 10 watt i lyd, men intet skrevet i granit som udgangspunkt punkt er de ens og billedkvaliteten panel er den samme i 77"
Hvis du virkelig var interesseret i, at trådstarter (hvad med andre brugere, der læser tråden) skulle undgå at "fluekneppe google" samt at undgå at gøre ham/dem forvirret(de), hvorfor skriver du så ikke de reelle forskelle, som det lader til, du var fuldt klar over, i stedet for at bagatellisere dem?

Du skriver direkte, at der ingen forskel er modellerne imellem, udover hvem der forhandler dem, uden at nævne noget med hensyn til størrelsen!

Forskellen på lyden er ikke blot en bagatel, og der er ikke tale om kun 10 watt til forskel.
Der er tale om yderligere enheder, en ekstra subwoofer og 20 watt mere effekt til rådighed, så forskellen i lydkvalitet er reel, og den kommer uden ekstra betaling, samt du er sikker på at få seneste generation af panelet uden hensyntagen til størrelsen, så hvorfor ikke vælge en af disse?
Af George1
#356335
Nævner da forskel på størrelser længere nede i tråden Ja ja det er godt Supergris tråden omhandler jo 77" og den har det nyeste Panel, medhensyn til lyd/watt bob bob min fornemmelse er at 95 % der køber en QD 77" alligevel har/eller vil have ekstern lyd.
Af George1
#356336
NamrepuS skrev: 9. jan 2024, 18:52
George1 skrev: 9. jan 2024, 10:27
NamrepuS skrev: 8. jan 2024, 22:53 Hvor finder du 5 år garanti til 699kr hos Elgiganten. Jeg er meget fristet af s95c men er voldsomt i tvivl grundet risiko for burn-in som efter hvad jeg kan læse mig til ikke dækkes af noget. Hvilket må tolkes som ringere tillid til eget produkt end feks. LG som har 5 år på deres high modeller.
Forstår ikke hvad du mener LG har netop forbehold for deres garenti mod burn in og vil heller ikke bekræfte at burn in dækkes ved unormalt brug som de jo skal vurdere hvad er.
Samsung har ingen officiel garanti eller benævnelse af burn-in på deres produkt-side, som de eksempelvis har på deres QLED produkter... Uanset forbehold så har LG garanti hvilket Samsung ikke har. Hvilke forbehold bekymrer dig hos LG?
At LG ikke vil bekræfte de dækker burn in ved unormalt brug.
Personeligt ville jeg både ved køb af LG topmodel G3 og Samsung QD OLED købe en 5 årig garenti mod burn in, da det er mange penge yt af vinduet, hvis man skulle stå med svær burn in efter 3 til 4 år.