Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LarsCJ
#356266
henrik.yde skrev: 4. jan 2024, 20:18 Uanset TVets OS, så er det vel billedkvaliteten der er den afgørende faktor. Og derudover ville jeg være yderst forsigtig med at kritisere noget jeg slet ikke har set. Alt andet ville jo være useriøst. :)
Og ellers er det jo nemt at tilslutte en Chromecast med Google TV.
Nu gik kritikken jo på smart-delen mere end billedkvaliteten. Og netop til brug ifbm. udlejning er jeg sikker på, at det tæller mindst lige så højt. Hvis Tv-et er sløvt, besværligt og ikke har de mest gængse apps, så kan billedkvaliteten være ret ligegyldig.
I øvrigt har jeg set smart systemet - og det er noget crap.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#356267
Til trådstarter: tv fra Samsung og især LG i det segment/prislag er ikke særlig pålidelige. Mange tv fra LG har det med at brænde sammen efter 2-3 år pga ringe komponenter og materialer. Det gælder også de billigere LG OLED modeller.

Philips er kendt for et meget højere kvalitetsniveau og derfor får du et tv der kan klare brug i flere år.
Hvad angår Ambilight så kan det nemt deaktiveres, men efter nogle dage synes de fleste alligevel godt om den feature.

Vil selv anbefale et Philips PUS8508 som jeg så i Power i dag. Det stod til kr 4.444 og billedet var bedre end forventet og det bedste du kan forlange til prisen. Det Philips PML9008 med 100hz der allerede er foreslået er også meget fint. PUS8508 og PML9008 stod faktisk side by side og forskellen var ikke voldsom stor, så derfor synes jeg at det er smart-buy og spare de 1.500 og evt tilkøbe en soundbar for at gøre filmoplevelsen større.

Ellers good luck med at finde et bedre tv til under 6.000.