Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af balsloev
#356074
Har netop hentet et sprit nyt LG OLED C3 EVO fjernsyn hos Power og glæden var stor da jeg tændte det for første gang.

Kort efter lagde jeg mærke til en række lodrette striber på skærmen. Det ses flere steder. Både på min Apple TV HDMI-kilde og i LG-smart TV softwaren.

Det er min første OLED skærm. Er vi ikke enige om at dette ikke er normalt og at jeg bør få ombyttet fjernsynet?
Vedhæftede filer
IMG_7474 – stor.jpeg
IMG_7474 – stor.jpeg (124.22 KiB) Vist 1370 gange
IMG_7471 – stor.jpeg
IMG_7471 – stor.jpeg (226.97 KiB) Vist 1370 gange
IMG_7470 – stor.jpeg
IMG_7470 – stor.jpeg (199.33 KiB) Vist 1370 gange
IMG_7469 – stor.jpeg
IMG_7469 – stor.jpeg (171.63 KiB) Vist 1370 gange
IMG_7468 – stor.jpeg
IMG_7468 – stor.jpeg (141.54 KiB) Vist 1370 gange
Af George1
#356097
Godt det forsvandt hvis det kommer gentagne gange og du må køre rens for at få det væk, ville jeg bytte skærmen, da renseprogram der bliver kørt ofte, gør at panelet hurtig ældes.
Af ChrisJJ
#356099
Skal da slet ikke se sådan ud. Jeg ville have byttet prompte. Der er jo tydeligvis noget der ikke spiller også selv om du har kunne fjerne det med skærm vedligeholdelses programmet. Har selv lige købt et C3 som på ingen måde har de streget.
#356110
Ingen grund til at gå i panik, da det ikke er noget helt usædvanligt; heller ikke ved en ny skærm.
Det kan endda tænkes, at der er tale om et eksemplar, der har været ude hos en kunde og er kommet retur, så strømmen blot er blevet afbrudt, uden det har kørt vedligeholdelse.
Det ville højst sandsynligt have løst sig selv efter at have været tændt natten over, hvor skærmen kører vedligeholdelse automatisk...

Som andre er inde på, skader det selvfølgelig ikke lige at holde et vågent øje den kommende tid.
Det burde ikke gentage sig, hvis man sørger for at TVet står i standby og ikke slukker strømmen helt, når det ikke er tændt...