Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#355895
Hej alle.

Mine forældre har lige købt dette tv til black friday, men de er desværre utilfredse med billedet.
Problemet er, at der hvor min far sidder i sofaen,der sidder han lidt til højre for skærmen og her er billedet meget dårligt, gråt og sløret.

Han vil bytte det hvis dette ikke kan ændres, men er der nogle indstillinger vi kan lege med for, at afhjælpe dette problem?

Min bror og søster har også et "billigere" philips tv, og de har ikke samme problem med deres.
#355896
Hvilken størrelse ?? Og hvilken billedprofil bruger bruger de ??
Hvis det er 65 tommer, så har TVet VA panel, og det betyder dårlige betragtningsvinkler. Det er noget som alle LCD TV døjer med i mere eller mindre grad, medmindre at TVet har IPS panel, der så = med gode betragtningsvinkler, men til gengæld dårligere sortniveau. Den eneste type TV der ikke har problemer med nogle af disse ting er OLED TV.
#355902
Så har TVet VA panel, som = lig med dårlige betragtningsvinkler, men godt sortniveau. Hvis TVet er 55 tommer, så har det IPS panel, hvor det modsatte er tilfældet. Nå, men ellers er det jo et glimrende TV.
#355949
henrik.yde skrev: 17. dec 2023, 20:40 De mest korrekte billedindstillinger vil være biograf/film profilen. Men det har højst sandsynligt ingen indflydelse på betragtningsvinklerne.
Nej det skulle man ikke umiddelbart tro, men mener at jeg for mit Samsung 49Q7F har læst og konstateret at brug af Film-setting havde lidt dårligere betragtningsvinkler end eksempelvis Standard-setting. Film gav dog bedste sortniveau og generelt bedste billede og den jeg har brugt.