Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af C64c64
#355356
Så fik jeg bestilt et tcl 85" c849 ved elsalg, Så håber jeg det er et godt tv til prisen. Kan godt se de 85" tv ikke rigtig kommer længere ned med 12.000 og dem under ikke er gode nok.
Senest rettet af C64c64 23. nov 2023, 13:37, rettet i alt 1 gang.
Af C64c64
#355548
Så fik jeg mit nye tv.. Og Nøj en stor forskel at gå fra 55" til 85" 😁 det er godt nok stort.


Jeg synes jeg læst en havde fundet et sted hvor man kunne kalibrere her på siden.. Er der også sådan nogle indstillinger til et tcl 85" c849?

Og hvis ja hvor finder jeg så præcis det henne?
Af C64c64
#355559
Hej igen.. Nogen der ved hvordan man tænder sit tv med Google assistent? Man kan godt sige hey Google sluk tvet så slukker det.. Men kan ikke finde ud af at tænde det igen med Google.. Nogle der ved hvordan og kan hjælpe?
Af LarsCJ
#355570
Med en separat Chromecast kan man godt tænde for sit Tv med talekommando, men det kræver at Chromecast er tilsluttet egen strømforsyning. Hvis den kører på Tv'ets USB, så virker det ikke.

Gætter på, at noget tilsvarende gør sig gældende med indbygget Google/Android TV. Måske der er en dvale-tilstand på dit TV, der kan holde det kørende, Hvis du bare slukker så det står på normal standby, så er Google/Android Tv lukket ned og kan ikke reagere.
Af Supergris
#355574
Ved ikke, om citatet blev forstået korrekt?
Det var egentlig en reference til Melodi Grand Prix-vinderen i 1982 (det kræver vel, man har en vis alder):

Af Supergris
#355580
Godt jeg ikke er alene, Hans! :)
Ligesom tvillingerne fra Holstebro, Same same; de har altid hinanden til enden...

Video, video VIDEO, det kører nat og dag...

Susanne rejste hjem i går, men jeg da' ligeglad, jeg læner mig bare tilbag'...

Nu har jeg fået den i hovedet...
Af C64c64
#355625
LarsCJ skrev: 2. dec 2023, 12:16 Med en separat Chromecast kan man godt tænde for sit Tv med talekommando, men det kræver at Chromecast er tilsluttet egen strømforsyning. Hvis den kører på Tv'ets USB, så virker det ikke.

Gætter på, at noget tilsvarende gør sig gældende med indbygget Google/Android TV. Måske der er en dvale-tilstand på dit TV, der kan holde det kørende, Hvis du bare slukker så det står på normal standby, så er Google/Android Tv lukket ned og kan ikke reagere.
Synes jeg har slået alt det der skal slås til men kan ikke få det til at virker.. Andre der kan hjælpe mig?