Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#355354
Jeg har kig på nyt tv og har snævret feltet indtil de to ovenstående modeller.

Jeg kan se at TCLen er ret populær men jeg kan ikke finde så meget om philipsen selv om jeg umiddelbart syns det er en ret stærk pris for en OLED.

Personligt syns jeg at billedet er bedre på Philipsen men det er helt ærligt lidt svært at vurdere når man skal i flere forskellige butikker for at se dem.

Skal jeg gå med det sikre valg (TCL) eller er det et par tusind ekstra vært at gå med Philips?
#355359
Du vil få bedst billedkvalitet med OLED inkl. Philips OLED708 idet lys/farver styres i hver enkelt pixel med OLED. Der vil særligt komme til gode i indhold i HDR-format, som efterhånden er ret udbredt i film, serier og konsolspil. TCL'en fordel ligger primært i lysstyrke i fuld skærm, hvilket kan være en fordel til sport eller i meget oplyste rum.

Min anbefaling vil være Philips OLED708, da jeg synes det er merprisen værd i 55" og 65" (i 75/77 og særligt 85" er prisforskellen stadig noget større). 708-serien har mere eller mindre samme billedydelse som 808-serien (og 707 og 807 fra året før).
#355361
Tak for svar. Jeg foretrækker generelt at skrue ned for lysstyrken på tv’et så det bliver nok intet problem med OLED lysstyrken.

Den er lige på vippen om det skal være 55 eller 65”. Men jeg må lige have tommestokken frem igen og se.