Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#355318
Hej,

Jeg er på udkig efter et 55" TV, og er efter længere tids undersøgelse endt med to kandidater der passer til budgettet; TCL C849 og Philips PUS8808.

TCL C849 får generelt gode anmeldelser, mens der ikke er kommet så mange anmeldelser på Philips PUS8808 endnu. PUS8808 kommer dog med Ambilight og den nye MediaTek Pentonic 1000 chip.

Derfor kunne jeg godt bruge lidt input til, hvad jeg skal købe.

Så... Hvad ville I vælge og hvorfor?
#355321
De har jo begge Google TV, men PUS8808 vil have fordel af Pentonic-chippen. Nok også på den lange bane ift. support.

På billedkvalitet er TCL C845/849 dog et par klasser højere pga. brugen af miniLED zone-styring. Her får du også mulighed for at opleve indhold i HDR-format. Hvis det er billedkvaliteten, der vejer tungest, vil jeg derfor anbefale TCL'en.

Lyden er derimod ikke fantastisk, men I kan jo altid prøve det af hjemme i stuen, og så senere supplere med noget ekstra.
#355323
Rasmus Larsen skrev: 22. nov 2023, 11:20 De har jo begge Google TV, men PUS8808 vil have fordel af Pentonic-chippen. Nok også på den lange bane ift. support.

På billedkvalitet er TCL C845/849 dog et par klasser højere pga. brugen af miniLED zone-styring. Her får du også mulighed for at opleve indhold i HDR-format. Hvis det er billedkvaliteten, der vejer tungest, vil jeg derfor anbefale TCL'en.

Lyden er derimod ikke fantastisk, men I kan jo altid prøve det af hjemme i stuen, og så senere supplere med noget ekstra.
Tak for input!

Jeg tror, at jeg hælder til PUS8808. Det tiltaler mig med den nye chip og forhåbentligt længere support.
Af George1
#355337
Så vidt jeg ved er 55" phillips PUS 8808 med IPS panel hvilket bare gør forskellen i billedkvalitet endnu større, jeg ville vælg C845 den er mange klasser over i billedkvalitet.
Af Odgaard
#355379
Jeg hi-jacker lige tråden, da mit behov er nogenlunde det samme (43" og samme prisklasse). Jeg var svært glad for mit 65" OLED706, som desværre blev for stor til vores nye stue. Hvor stor en nedgrading vil det være at gå med et TV som PUS8508 eller PUS8808?

Vores behov er ret basale (primært tv og film), og vigtigt er at Smart TV-delen fungerer godt, hvad vi føler det gjorde på vores OLED706.
#355395
Odgaard: Det vi være en stor nedgradering på billedkvalitet, særligt i aftentimerne. PUS8808 eller PUS8508 har heller ikke skærmhardwaren til at fremvise indhold i HDR-format, så I skal have en måde at deaktivere HDR fra afspillersiden. Google TV-delen vil være ret sammenlignelig med Android TV-delen i jeres OLED706.

Samsung Q60C er middelklasse billedkvalitet. Det har de relevante apps, men vær opmærksom på, at Samsung ikke opdaterer deres Tizen-platform efter køb. Det vil sige, at apps med tiden bliver langsomme eller helt ophører med at fungere. Google TV hos Philips (og andre) opdateres efter køb. Et alternativ kan være at sætte en ekstern enhed på såsom Chromecast, som kan styres med TV'ets fjernbetjening.

Afhængigt af dit budget, så vil 42" LG C3 til 6.990 kroner (se Black Friday oversigten: https://www.flatpanels.dk/blackfriday2023.php ) være den mest direkte erstatning for jeres Philips OLED706 her under Black Friday. Dog samme histore for LGs webOS-platform som Samsungs Tizen.
Af Odgaard
#355401
Mange tak for input Rasmus.

Vores budget er denne gang ret lille, da vores behov ikke er vildt stort (lavere end LG C3). Det lyder til at Samsung Q60C + Chromecast kunne være en god mulighed for os.
Af George1
#355410
Skulle mene at i den størrelse tv betyder det intet om du har bagbelyst uden zoner eller kantbelyst, mange billige modeller er bagbelyst og er ydermere ikke så slank som et kantbelyst.
Af PeterD
#355425
Philips 120 Hz Samsung 60 Hz og HDMI 2,1 mod 2.0.

Ikke mange anmeldelser der ligger af PUS8808 og TP Vision skærnen, erhm..Philips.. ?

Ærgelig udvikling det ellers hæderkronede mærke (100 hz introduktion omkring 1988, 1992 og deres Widescreen tv, samt Ambilight omkring 2004) har været på de sidste 8-10 år..