Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#354780
Hej.
Mit Sony TV (KD75XH9096) har problemer med at forbinde via kablet Ethernet. Der er forbindelse igennem kablet (er testet med kabeltester) og hvis man kører test på TV, så kommer der også et OK til kabel forbindelsen, men fejl i forbindelse til "internet". Med andre ord, det kommer ikke forbi routeren og ud af huset...
Det underlige er at det rent faktisk virkede nogle måneder fra starten af... og så stoppede det med at kunne forbinde fra den ene dag til den anden... husker ikke at det var i forbindelse med en software opdatering.
Kan bruge wifi istedet, men kablet løsning er bare bedre... hvis det altså virker.
Har søgt og ikke fundet nogen svar på at løse det. Har også haft fat i Sony support, som cirka svarede "bla bla bla... bla"
Der er selvfølgelig forsøgt med genstart opdatering og skift af kabel.
#354824
LHHA skrev: 31. okt 2023, 21:00 Det er min egen router - en Linksys, men den burde ikke give problemer, da det jo har virket uden at jeg har ændret indstillinger i routeren. Tænker fejlen må være i TV.
Nu kan det jo også være routeren der er gået i stykker :)
Prøv med et andet kabel og i en anden port på routeren, for at udelukke de fejlmuligheder.
#354826
Jeg kan 100% sige at det ikke er en fejl ved routeren eller den switch der er imellem TV og router. Andet kabel er prøvet af så heller ikke der er der noget at komme efter. Jeg har også nulstillet TV på et tidspunkt - det hjalp heller ikke.