Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MadsJørgensen1
#354423
Hej
Jeg er på jagt efter et nyt tv. Det skal primært bruges til film/serier og sport, men har dog også en ps5 der til tider bliver brugt. Hvad skal man købe, har selv kigget lidt på TCL 7 eller 8 serie, eller måske Samsung Q80 hvad tænker I? Tv’et står forholdsvis lyst, så er nok ikke rigtigt til OLED.
Mvh Mads
Af Supergris
#354424
Så tænk om igen, dog vil 8000 kr. nok lige være i underkanten, når det skal være 65"...
Black friday er lige om hjørnet, så måske en ide at vente?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#354425
OLED klarer sig fint i oplyste stuer. Sådan bruger vi dem selv her på redaktionen, men budgettet er lige i underkanten. Vi så for nylig en 65" LG OLED til 8.888 kroner.

Jeg går ud fra, at idéen om, at OLED ikke slår an i lyse stuer kommer fra en sælger i en butik? Jeg synes dog du skal genoverveje det idet forskellen i billedkvalitet er massiv ift. de modeller, du har kig på nu. Hvis du f.eks. vil udnytte hvad din PS5 kan (HDR, ray-tacing, VRR), så skal du have fat i OLED.

Samsung Q80 synes jeg helt du skal se bort fra. Det er billedkvalitet i nedre mellemklasse. Med TCLs 8-serie går jeg ud fra du mener C845, men det er over budget i 65"? Et direkte alternativ til den vil være 65" QN90B, som var lige under 8.000 kroner, men nu ser ud til at være væk fra lagrene, desværre.

Med de priser vi ser på bl.a. OLED TV men også high-end LCD TV med LED zone-styring, så synes jeg det vil være ærgerligt at bruge så relativt mange penge (8000) på f.eks. Samsung Q80 og ende med billedkvalitet i den lave mellemklasse, når budgettet kan hæves en tak – måske 1000 kroner – og så kommer man op i high-end klassen.
Af Tul
#355105
Jeg har også set på Samsung Q80C, og Q75C (som en sælger nævnte var et helt nyt design). Q75C er dyrere end Q80C, men også meget slank i skærmen... Måske fordi den ikke har subwoofere som Q80C.
Der er også Philips The One 2023 model (65PUS8888), men jeg kan ikke se reviews endnu. Den ligger til under 7k... Er der nogen der har en holdning til den?
Af PeterD
#355108
Pas på "stutter/judder" når du streamer.

Det bedste er kabel tv.

Det ville være bedst hvis du hævede budgettet, hvis det på nogen måde, er muligt.
Af henrik.yde
#355110
Tul skrev: 15. nov 2023, 16:28 Jeg har også set på Samsung Q80C, og Q75C (som en sælger nævnte var et helt nyt design). Q75C er dyrere end Q80C, men også meget slank i skærmen... Måske fordi den ikke har subwoofere som Q80C.
Der er også Philips The One 2023 model (65PUS8888), men jeg kan ikke se reviews endnu. Den ligger til under 7k... Er der nogen der har en holdning til den?
Jeps, fint TV til prisen. Specs kan du se her:
https://www.displayspecifications.com/en/model/6b873332