Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af icewind
#3007
Da jeg efter hånden snart skal have købt nyt tv, ville jeg høre hvor meget ens egen forsikring har topdanmark sådan dækker hvis der nu sker noget med ens tv?

Eller skal man købe en ekstra forsikring så men forsikret mod hvis man nu skulle komme til at tabe det under en flytning?
Af moooi
#3027
Der nogle ting som din alm. indboforsikring dækker. Såsom tyveri, vandskade og kortslutning (ikke pixel fejl). Afhængig af din type af indboforsikring er der mulighed for at man få en plus dækning som gør at man er dækket hvis tvèt falder fra væggen eller væltes under f.eks støvsugning. Der er dog en selvrisiko på ca 2.100 kr. Dvs her vil du have dit tv forsikret hvis du taber det under flytning. Tjek derfor om du har denne plus dækning.

http://www.topdanmark.dk/content/index.php?ID=68

Hvis du gerne vil forsikres mod andre ting skal du nok tegne en speciel forsikring til dit tv. Din indboforsikring dækker ikke produkt fejl. Produktfejl vil du kunne få lavet via garantien men efter at garantien er udløbet står det for egen regning. Jeg har personligt prøvet at mit tv begyndte at hyle efter 2 år og at mit billedrør gik i stykker efter 3 år. Begge dele ville ikke være dækket af min indboforsikring men blev dækket af min 5 årig plus garanti.

Så det er helt klart noget du skal overveje for det koster en hel del penge at tegne sådan en ekstra forsikring men hvis man er uheldig som jeg har været kan du spare en del penge. Gav ca 1700 kr for min og mine skader løb op i ca 8000 kr.

Håber det kunne bruges.. Ellers tjek link og læs lidt om din forsikring
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#216056
Min selvrisiko er 1000 kr på "pludselig skade" og 0 kr på indbo ellers. Det er hos Tryg.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#216092
Det er jo også det vi skriver...? Next, TopDanmark og Tryg er nævnt indtil nu. Det er alle forsikringsselskaber.