jesper.vester skrev:Ved visning af materialer med meget bevægelse, eks. fodbold på viaplay eller kabel, anes der en smule slør omkring objekter i bevægelse (spillere, bold mv.) Jeg ved ikke hvad dette fagteknisk hedder eller om det skyldes kildematerialet, men jeg vil gerne vide om man på nogen måder kan forsøge at mindske det?
Når du allerede har ClearMotion aktiveret, og hvis Natural Motion er slået fra, så kan det sagtens være den slør, som ligger i kildematerialet. Indtil man overgår til optagelser ved højere billedfrekvenser, vil indholdet blive ved med at have iboende slør. Ellers ville video ligne et slideshow af stillbilleder.
jesper.vester skrev:Har I kalibreret spil profilen anderledes end den generelle anbefaling på ISF-profilerne?
Desværre er der ofte lidt færre håndtag at trække i, hvad angår spilprofilen, så man kan ikke nå helt samme farvekorrekthed.
Et godt tip til at sænke forsinkelsen på signaler ved brug af de andre profiler er dog at slå alle de dynamiske kredsløb fra. Det vil helt automatisk give færre "loops" i signalvejen og derfor sænke input lag. De klart største syndere i denne forbindelse er "motion interpolation"-systemer (hos Philips er det Natural Motion).
jesper.vester skrev:I kalibreringsoversigten fremgår contrast som 40/60. Betyder det at der her anbefales en forskel mellem ISF-day og ISF-night? Og hvor skal kontrasten i så fald være størst?
Jeg havde fået byttet rundt på dem. Det skulle være 60 / 40 og er rettet i tabellen.