Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nktnkt
#256884
PeterD skrev:
nktnkt skrev:
MikkelJulin skrev:Hvis du kan vente to måneder endnu er det oplagt at se hvad der sker på black friday. Tænker ikke det er urealistisk at der kommer et godt tilbud på en oled skærm.
Men kunne godt tænke mig at høre hvad Mfede synes om fodbold og hurtige bevægelser på sit Oled eller andre med Oled - vil jo helst ikke gå ned i kvalitet fra mit Samsung led 8005 fra 2011

Jeg har stofa/GVD signal idag



Sent from my iPhone using Tapatalk
Sony ER IKKE et skridt ned i forhold til Samsung, når det gælder bevægelse..Nærmere tværtimod

https://m.youtube.com/watch?v=eoxsZbk8K-A
Har godt set den video - men var mere interesseret i at høre folks oplevelser med Oled tv - jeg elsker fodbold og må være andre der har gået fra LED til Oled der kan svare om det er slemt eller til at leve med ?




Sent from my iPhone using Tapatalk
Af nktnkt
#256886
nktnkt skrev:
PeterD skrev:
nktnkt skrev: Men kunne godt tænke mig at høre hvad Mfede synes om fodbold og hurtige bevægelser på sit Oled eller andre med Oled - vil jo helst ikke gå ned i kvalitet fra mit Samsung led 8005 fra 2011

Jeg har stofa/GVD signal idag



Sent from my iPhone using Tapatalk
Sony ER IKKE et skridt ned i forhold til Samsung, når det gælder bevægelse..Nærmere tværtimod

https://m.youtube.com/watch?v=eoxsZbk8K-A
Har godt set den video - men var mere interesseret i at høre folks oplevelser med Oled tv - jeg elsker fodbold og må være andre der har gået fra LED til Oled der kan svare om det er slemt eller til at leve med ?




Sent from my iPhone using Tapatalk
Så bedste all rounder er måske Sony ex9005 i øjeblikket


Sent from my iPhone using Tapatalk
Af Grandahl
#256893
Jeg har en OLED fra 2015, og et godt LCD tv fra 2014. Det handler selvfølgelig også om indstilling af dit tv. Men med det sammenligningsgrundlag jeg har vil jeg mene at LCD er marginalt bedre på bevægelse en OLEDén. Forskellen skriger dog ikke til himlen.

For mig vil det dog slet ikke kunne godtgøre valget af LCD på den baggrund, da OLEDén er bedre på alle andre parametre for en god Tv oplevelse.
Af nktnkt
#256896
dvs på standard tv, netflix, samt noget PS3 så er Oled bedre end LCD

men på sport er LCD bedre..

det er lidt et svært valg, men jeg tror jeg må se om jeg kan finde et sted hvor jeg kan se noget Viasat fodbold i HD, så jeg selv kan få en fornemmelse af hvor godt eller skidt det egentlig er.

synes bare jeg kan læse at specielt Sony EX9005 gør det godt også på sort delen + bevægelser i sport, så hvis man skal købe sig et allround som er godt til de fleste ting man smider efter det, så er det vel et godt valg - eller evt EX93

synes dog at Oled er et flottere tv design mæssigt, så det tiltaler mig også
Af Grandahl
#256898
Bedre sortniveau, kontrast. Betragtningsvinkler er overhovedet ikke et issue på en OLED, HDR er langt bedre, Farvemætning.

OLED er bedre på alle andre parametre, man skal være fanatisk på bevægelsesfronten for at vælge en LCD fremfor en OLED vil jeg mene. Jeg ser selv en del sport, og ville anyday vælge en OLED, det er helt sikkert. Og jeg tænker ikke designmæssigt her.
Af nktnkt
#256900
Ok jeg tror det lige var det denne statement der skulle til for at overbevise mig..
Af nktnkt
#256901
så er det bare at vente til black friday og få bestilt et 65 tommer Oled

Hvis nogle herinde vil have en 2017 model og vil af med deres 65 tommer 2016 model, så lad mig høre

mvh
Af Beckham
#256905
Vær lige opmærksom på kilden du skal se dit fodbold\tv via. Jeg ved ikke om det er blevet bedre på LG's 2017 modeller, men personligt synes jeg at B6 fra sidste år haltede lidt i forhold til opskaleringen af almindelige HD TV kanaler til 4K. Her synes jeg altså Sony klarede det bedre.
Af nktnkt
#256908
Kilden er Stofa/GVD net via antennestik i væggen

det er netop derfor jeg spørger lidt ind til om hvad i ville vælge såfremt behovet er følgende:

alm tv/hd kanaler inklusiv fodbold på viasat: 80%
Netflix via app i tv og viaplay via Chromecast 15%
PS3 spil : 5%
Af nktnkt
#256909
Beckham skrev:Vær lige opmærksom på kilden du skal se dit fodbold\tv via. Jeg ved ikke om det er blevet bedre på LG's 2017 modeller, men personligt synes jeg at B6 fra sidste år haltede lidt i forhold til opskaleringen af almindelige HD TV kanaler til 4K. Her synes jeg altså Sony klarede det bedre.
Nogen herinde der ved om det er blevet bedre på de nye LG olde modeller i forhold til 2016 modellerne..?
Af Beckham
#256910
Altså OLED er som nævnt tidligere overlegen på mange måder, men man skal jo også kigge lidt hvad ens behov er kontra prisen. Der hvor OLED for alvor shiner er jo på højkvalitetskilder som HD\4K blu-rays og diverse streaming shows\film i 4K\HDR. Dermed ikke sagt at OLED ikke gør det godt på normale tv kanaler, for det gør det helt sikkert, men her synes jeg personligt bare at forskellen bliver mindre. Og så kan man jo diskutere om det er værd at ofre det ekstra på OLED? Havde du være movie buff og så film i 80% af tiden, så ja. Men til de behov du har listet tænker jeg at OLED måske er overkill i forhold til ekstraprisen.
Af nktnkt
#256911
Beckham skrev:Altså OLED er som nævnt tidligere overlegen på mange måder, men man skal jo også kigge lidt hvad ens behov er kontra prisen. Der hvor OLED for alvor shiner er jo på højkvalitetskilder som HD\4K blu-rays og diverse streaming shows\film i 4K\HDR. Dermed ikke sagt at OLED ikke gør det godt på normale tv kanaler, for det gør det helt sikkert, men her synes jeg personligt bare at forskellen bliver mindre. Og så kan man jo diskutere om det er værd at ofre det ekstra på OLED? Havde du være movie buff og så film i 80% af tiden, så ja. Men til de behov du har listet tænker jeg at OLED måske er overkill i forhold til ekstraprisen.
Det er Lidt samme tanker jeg gør mig.

Dog tiltaler designet mig mere på LG oled end Sony, og kan man få et black Friday tilbud på 20k, så betyder de sidste 5k ikke så meget for mig for at få det bedste første gang - i stedet for at man efterfølgende ville ærge sig over man ikke købte Oled..

Så jeg må i tænke boks hvad jeg er villig til at ofre og hvilke parametre der for mig er vigtigst