Debat og råd om tv-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærms-tv
Af J4COB
#246149 Jeg er ved at bygge hus og skal naturligvis have et nyt fjernsyn til stue og til køkken.

Jeg havde tænkt 50''-55'' I stuen og 46''-50'' I køkken.

Har ikke så mange krav, dog skal det være SMART.

Jeg er ikke vanvittig nørdet og ved ikke rigtig hvor jeg skal starte.
På nuværende tidspunkt har jeg et Samsung og det er jeg egentlig godt tilfreds med.

Det er til almindelig brug, altså streaming, TV, film osv.

Lad mig høre jeres anbefalinger.
Af PeterD
J4COB skrev:Jeg er ved at bygge hus

Hvor langt er du med huset? For hvis du først er færdig om 6-12 måneder er der måske kommet andre modeller eller priserne har ændret sig..
Brugeravatar
Af hans123
#246176 Min første tanke.

50" lyder stort i køkken
55" lyder småt i stuen.

Er du glad for Samsung så bliv der.

Men svært at anbefale uden at kende budget. Sidde afstand osv.
Af J4COB
#246179 Tak for svar.

Jeg har et budget på 12-15.000 samlet for begge fjernsyn.

Årsag til størrelsen I køkkenet er at det er et stort og langt køkken-alrum på 40m2, hvor jeg gerne ville kunne se fjernsny når man star og laver mad og ved spisebordet. Afstand fra køkken ca. 5m.

I stuen er afstand ca. 4 - 4,5m.

Jeg har læst lidt anmeldelser af bl.a. KS8005, men synes ikke det er alt for positivt. Eller tager jeg fejl?

Når jeg læser omkring mini-stutter osv., så ved jeg ikke om det er noget jeg vli ligge mærke til eller noget jeg kan leve med.

Jeg har på nuværende tidspunkt et Samsung 50'' plasma, som er ca. 7år gammelt.
Af Jb3112
#246200 For mig den største forskel twintuner i 8005
Valgte 7005 så kan der evt suppleres med HDd rekorder hvis det er
Af J4COB
#246201 OK. Tak for input.

Jeg ser en del sport og kan læse at nogle fjernsyn har problemer med bevægelsesslør. Hvordan er 7005 iht. det?
Af PeterD
Supergris skrev:Vent med at kigge på enkelte modeller, før det er aktuelt, som PeterD, så fint gør opmærksom på.

:)

Tak.

Så må vi se om trådstarter falder for et tilbud nu eller venter.
Af Grandahl
#246209 Det kommer da an på.. hvis han er klar til tv køber han nu.. hvis han er færdig i maj/juni/juli så er det også et godt tidspunkt.. De nye modeller begynder først at falde så det kan mærkes i sensommeren, hvis det går lige som det plejer.. Pris niveauet er først henne omkring black Friday før priserne begynder at minde om dem vi har nu.. Priserne har ikke været så gunstige som de er netop nu..
Af J4COB
#246210 Huset er færdig i September.

Havde ikke tænkt mig at købe lige nu, men mere lure markedet af og se hvad der var fremme nu.

Er absolut ikke up to date.. :((
Af lennon
#246211 Og hvis projektet forsinkes ca en måned,så er der kun en måned til Black Friday - og så ser verden helt anderledes ud . .
Af J4COB
#254603 UPDATE:
Jeg regner med at skulle have 55''-65'' I stuen. Budget ca. kr. 20.000, men mindre kan også gøre det.
Afstand ca. 4,0 - 4,50m

Til køkken skal jeg gerne have 46''-50''. Budget ca. 10.000.
Aftand ca. det samme som I stuen.

Jeg har kigget en del på Samsung QLED og LG OLED, mest forbi jeg synes de visuelt ser flotte ud, men jeg har ingen forstand på fjernsyn overhovedet.

Begge fjernsyn vil hovedsageligt blive brugt til Sport samt hverdags-TV samt Netflix/HBO. Ikke så meget film.

Håber at kunne modtage input..

Tak,
Af Beckham
#254604 I forhold til dine krav, så ville jeg droppe Samsung QLED fra listen. De er mega dyre og det virker til at du får mere value for money på Sony's topmodeller i år. Men så er spørgsmålet jo om det skal være OLED eller et LCD? Tjaah...OLED er overlegen på rigtig mange punkter, men lige når det kommer til hurtige bevægelser\sport, så tager Sony's lcd topmodeller stadigvæk føringen. Dermed ikke sagt at OLED fra LG håndterer bevægelser dårligt, men bare ikke lige så godt som Sony's lcd. Der er mange som helt sikkert slet ikke vil ligge mærke til evt. små hak på OLED.

Skal vi snakke konkrete modeller, så vil jeg til stuen anbefale dig at kigge på enten Sony XE9005 eller LG B7. B7 kan fåes til 22k i 65", men så kan du jo evt. spare lidt på tv'et til køkkenet. Når vi går under de 55" har jeg desværre ikke lige nogle konkrete bud. Men det er der sikkert andre som har..:-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#254607 Samsungs Q7-model er nok den der kommer tættest på deres KS8-serie fra sidste år og den burde være til at finde til budgettet. Men vi er deroppe hvor OLED kan fås også og så er der ikke megen tvivl. 65B7 må forventes at nå komme ned omkring de 20.000 kr. snart - om ikke andet så måske ved Powers kø-tilbud i Tilst, hvis det er i nærheden.
https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... ?scid=SEM6
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... flatpanels

Panasonic EX700 i 50" fås til dit køkkenbudget.
https://www.power.dk/x/p-524452/?utm_so ... flatpanels
Af J4COB
#254616 Er sidste års topmodeller fra Samsung værd at købe eller kan det ikke sammenlignes?
Brugeravatar
Af TiSor
#254653 50" i køkkenet? Håber virkelig du har langt fra spisebordet hen til den væg, hvor dit tv skal sidde.......